Plotseling Diesel Injector probleem?
Geplaatst: ma 28 aug 2006, 21:34
Beste Land Rover enthusiasten;
Ik heb vanmiddag plotseling een "groot" probleem met mijn net gereviseerde 2.5 turbo-diesel (19J), (+/- 300 km zonder problemen gereden)
Revisie houd onder anderen in: nieuwe kleppen, nieuwe voor-verbranding kamers, nieuwe verstuivers-nozzels maar dezelfde diesel injectie-pomp
Vanmorgen nog zonder problemen gereden. De auto heeft 2-3 uur stilgestaan.
Weer bij huis weg gereden en naar 500 mtr ploseling een steeds luidere worden "metalen" klop uit de motor.
Auto aan de kant gezet en ik had het idee dat hij nog op 3 "poten" liep, met een hoop blauw/zwarte rook uit de uitlaat.
Auto naar huis gesleep en motor met de hand gedraaid; alles okay.
Kleppen functie en speling gecontroleerd; okay.
Motor op de starter-motor laten rond draaien (injector-pomp solinoid dicht); alles klonk goed.
Motor gestart; moeilijk starten en zodra hij aansloeg, zeer luide klop en zwarte rook.
Ik heb het injectie tijdstip van de injectie pomp nog veranderd, voor in het geval de nieuwe distributie-riem een tand versprongen was, maar daar ging de motor alleen maar slechter van lopen.
Wat is de meest voor de hand liggende oorzaak?
Plotseling een defecte verstuiver?
Kapotte injectie pomp (Lucas CAV)?
Of moet ik het ergens anders zoeken?
Wie heeft ooit een soortgelijke ervaring gehad.
Ik hoor graag van jullie.
Met vriendelijke groeten: Roland.
Ik heb vanmiddag plotseling een "groot" probleem met mijn net gereviseerde 2.5 turbo-diesel (19J), (+/- 300 km zonder problemen gereden)
Revisie houd onder anderen in: nieuwe kleppen, nieuwe voor-verbranding kamers, nieuwe verstuivers-nozzels maar dezelfde diesel injectie-pomp
Vanmorgen nog zonder problemen gereden. De auto heeft 2-3 uur stilgestaan.
Weer bij huis weg gereden en naar 500 mtr ploseling een steeds luidere worden "metalen" klop uit de motor.
Auto aan de kant gezet en ik had het idee dat hij nog op 3 "poten" liep, met een hoop blauw/zwarte rook uit de uitlaat.
Auto naar huis gesleep en motor met de hand gedraaid; alles okay.
Kleppen functie en speling gecontroleerd; okay.
Motor op de starter-motor laten rond draaien (injector-pomp solinoid dicht); alles klonk goed.
Motor gestart; moeilijk starten en zodra hij aansloeg, zeer luide klop en zwarte rook.
Ik heb het injectie tijdstip van de injectie pomp nog veranderd, voor in het geval de nieuwe distributie-riem een tand versprongen was, maar daar ging de motor alleen maar slechter van lopen.
Wat is de meest voor de hand liggende oorzaak?
Plotseling een defecte verstuiver?
Kapotte injectie pomp (Lucas CAV)?
Of moet ik het ergens anders zoeken?
Wie heeft ooit een soortgelijke ervaring gehad.
Ik hoor graag van jullie.
Met vriendelijke groeten: Roland.