verlichting sankey

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Menno

verlichting sankey

Bericht door Menno »

Hello,

Recentelijk een sankey op de kop getikt. Een van de eerste dingen die me opvielen was dat de glaasjes van de verlichting ontbraken. Wel leuk detail: alle lampjes zitten er nog wel in.

Ik heb begrepen dat dit land rover verlichting is, maar dat zullen nog wle de originele glazen kapjes zijn. Zijn die eenvoudig te vervangen door de modernere plasticen uitvoering?

Menno
Henk Bossinade

Re: verlichting sankey

Bericht door Henk Bossinade »

Hallo Menno.Er zitten op de "vroege" sankey's de geheel glazen lamplenzen,met 4 van die "vleugeltjes" erop.De latere hadden metalen(schroefdraad)met plastic lenzen.De complete lamphouder met fitting is van deze 2 types gelijk gebleven,de lenzen zijn dus uitwisselbaar .Dit lamptype werdt/wordt op zeer veel Britse legervoertuigen als "standaardlamp" toegepast.De lampen zijn oa. bij Janssen used parts of bij V. Dam te koop.De laatste series sankey's hadden de waterdicht Hella verlichting,zoals die oa.voorkomt op de KL Landrover en veel andere legervoertuigen.De opvolger van de sankey heeft de verlichting van de Wolf XD overgenomen,gewoon de civiele uitvoering dus,deze zijn gewoon bij de dealer te koop.Succes! Vr gr Henk B.
Menno

Bericht door Menno »

Hoi Henk,

Als ik jou vanavond mail, kun je dan wellicht voor me identificeren of dit een vroege of late betreft?

Ik heb hem nog maar net in bezit, en ben nog niet heel bekend met de verschillende types. Ik dénk dat het een vroege betreft (volgens mij zit er nog één witglazen lens op met 4 van die vleugeltjes), maar ik kan niet goed gaan kijken, aangezien de sankey niet bij mij voor de deur staat. En volgens mij reikt jouw kennis wat verder in deze dan de mijne ...

Maar: maarschijnlijk wél een verwarmde sleutelruimte gevonden... vanavond even kijken.
Henk Bossinade

Bericht door Henk Bossinade »

Hoi Menno ,mail me vanavond maar,geen probleem.Vr gr Henk B.
Menno

Bericht door Menno »

Super, over twee uurtjes kun je wat mail verwachten
Green amp

Bericht door Green amp »

Menno,

Foto????

Henk
Menno