Moertje los!?
Geplaatst: wo 23 aug 2006, 10:47
Na de geslaagde "road-side repair" van 4 naar 2 wiel aandrijving
(zie: [www.prikpagina.nl] )
Had ik eindelijk tijd om de Defender weer z'n volledige aandrijving terug te bezorgen.
Het verwijderen van het laatste stukje aandrijfas ging best vlot.
Maar vervolgens zag ik dat de boutjes toch een stevige beschadiging opgelopen hadden. Het was natuurlijk al mijn voornemen om deze te vervangen daarom had ik ze mee laten komen met de nieuwe as.
Om de oude boutjes te verwijderen moet de flens aan de bak zijde eraf. Aangezien het gisteren op dit punt al begon te schemeren ben ik gestopt. Mijn vraag is nu: Wat is de juiste manier van het los en weer vast maken van deze flens?
Gewoon met gepast geweld moer losdraaien en daarna weer monteren?
- zit deze nog geborgd oid?
- moet ik nog delen vervangen?
- monteren met locktite oid (aanhaalmoment zoek ik wel even op)?
groet
Wouter Baaijens
SIII'88 Def110TD5
Boxtel
(zie: [www.prikpagina.nl] )
Had ik eindelijk tijd om de Defender weer z'n volledige aandrijving terug te bezorgen.
Het verwijderen van het laatste stukje aandrijfas ging best vlot.
Maar vervolgens zag ik dat de boutjes toch een stevige beschadiging opgelopen hadden. Het was natuurlijk al mijn voornemen om deze te vervangen daarom had ik ze mee laten komen met de nieuwe as.
Om de oude boutjes te verwijderen moet de flens aan de bak zijde eraf. Aangezien het gisteren op dit punt al begon te schemeren ben ik gestopt. Mijn vraag is nu: Wat is de juiste manier van het los en weer vast maken van deze flens?
Gewoon met gepast geweld moer losdraaien en daarna weer monteren?
- zit deze nog geborgd oid?
- moet ik nog delen vervangen?
- monteren met locktite oid (aanhaalmoment zoek ik wel even op)?
groet
Wouter Baaijens
SIII'88 Def110TD5
Boxtel