HELP: REMPROBLEMEN
Geplaatst: do 24 apr 2003, 10:47
HELP: Een heel vervelend probleem... hoewel mijn eoigen Doli vandaag door de APK gaat (duim duim) zijn we al drie dagen bezig met de remmen van de 107 van mijn vriend. Wat is het geval: hij remt vreselijk slecht. Wat hebben we allemaal al gedaan:
- dubbel remsysteem erop gezet met nieuwe hoofdremcilinder
- nieuwe trommels voor
- nieuwe schoenen rondom
- nieuwe remcilinders voor (dubbelsysteem, dus twee per wiel)
- nieuwe ankerplaten voor
- tig keer ontlucht
en wat denk je... zelfs als we de schoenen veel te zwaar aan laten lopen zit het pedaal nog steeds erg diep (wel hard!!!) en remt hij zeer matig. Dit in tegenstelling tot mijn eigen 109 warbij de non-stop met onze kop door de voorruit vliegen..
Gisteravond zaten we echt bij de pakken neer. Door het een voor een afknijpen van de remslangen weten we in ieder geval dat het probleem voor zit. Knijp je een van de voorslangen dicht dan komt het pedaal nog maar tot halverwege, dus veel beter. We hebbben ook al de aansluiting van beiden leidingen op de hoofdremcilinder eens omgedraaid (dus: voorremmen op dee wteede ipv de eerste nippel, maar dat struikt tegen de regels in en het maakte eigenlijk nix uit).
Het lijkt erop dat er veel te veel vloeistof verplaatst moet worden om ook maar iets te doen, maar als we de schoenen praktisch vastzetten, moet je zelfs ook nog diep trappen...
WIE OH WIE HEEFT NOG EEN IDEE WAAR WE NOG NIET AAN GEDACHT HEBBEN???? HELP!!!
- dubbel remsysteem erop gezet met nieuwe hoofdremcilinder
- nieuwe trommels voor
- nieuwe schoenen rondom
- nieuwe remcilinders voor (dubbelsysteem, dus twee per wiel)
- nieuwe ankerplaten voor
- tig keer ontlucht
en wat denk je... zelfs als we de schoenen veel te zwaar aan laten lopen zit het pedaal nog steeds erg diep (wel hard!!!) en remt hij zeer matig. Dit in tegenstelling tot mijn eigen 109 warbij de non-stop met onze kop door de voorruit vliegen..
Gisteravond zaten we echt bij de pakken neer. Door het een voor een afknijpen van de remslangen weten we in ieder geval dat het probleem voor zit. Knijp je een van de voorslangen dicht dan komt het pedaal nog maar tot halverwege, dus veel beter. We hebbben ook al de aansluiting van beiden leidingen op de hoofdremcilinder eens omgedraaid (dus: voorremmen op dee wteede ipv de eerste nippel, maar dat struikt tegen de regels in en het maakte eigenlijk nix uit).
Het lijkt erop dat er veel te veel vloeistof verplaatst moet worden om ook maar iets te doen, maar als we de schoenen praktisch vastzetten, moet je zelfs ook nog diep trappen...
WIE OH WIE HEEFT NOG EEN IDEE WAAR WE NOG NIET AAN GEDACHT HEBBEN???? HELP!!!