Pagina 1 van 1
defender 130 en de belastingeisen
Geplaatst: wo 16 aug 2006, 20:17
door willem
Hallo,
misschien een rare vraag maar door de auto op geel kenteken te zetten omzeil je dan een heleboel gezeur met bealstingregelgeving. Ik bedoel alle vereisten voor het blijven rijden met grijs kenteken. Mag je gewoon met je bak blijven rijden zonder al dat gedoe met vleugelmoertjes en de bijbehorende lading, en zoveel procenten van de laadbak voor de achteras. Ik heb een 130 HCPU en heb onder mijn achterruit een inham in mijn laadbak die de cabine binnengaat om aan de eisen te voldoen. Maar ik heb geen zin om nog meer aanpassingen te doen aan mijn laadbak want die heb ik gewoon in zijn geheel nodig. Geen idee wat het zou kosten naar geel kenteken maar als ik de laadbak niet volledig kan gebruiken heb ik niets aan mijn LARO. Zometeen moet ik nog in een transporter gaan rijden dan rij ik liever geel.
groet willem
Re: defender 130 en de belastingeisen
Geplaatst: wo 16 aug 2006, 21:22
door Frasse
Willem,
Zover ik altijd had begrepen hoef je niets aan te passen als je op grijs blijft. Het kan zijn dat als je de auto verkoopt er andere eisen zijn voor grijs voor de nieuwe eigenaar.
Toen ik mijn auto kocht was het grijs (papieren en kentekenplaat), maar ik moest toch naar de RDW om aan te tonen dat de auto nog steeds aan de normen voldeed. Er was toen zo'n dakje opgezet om aan de eisen te blijven voldoen.
Toen ik bij de RDW was, vroeg diegene zich nog af of het wel nodig was een dakje erop te zetten...
Begrijp het niet, maar je kan altijd informeren bij de RDW.
Groeten
Frasse
Re: defender 130 en de belastingeisen
Geplaatst: wo 16 aug 2006, 23:19
door dirk
maar grijs bestaat toch niet meer of heb je een bedrijf
groet dirk
Re: defender 130 en de belastingeisen
Geplaatst: wo 16 aug 2006, 23:22
door Frans Bonnes
Grijs bestaat nog steeds voor paticulieren en voor anderen(bedrijven)
Waar is toch al die aandacht voor geweest - nul resultaat.
Frans Bonnes.
Re: defender 130 en de belastingeisen
Geplaatst: do 17 aug 2006, 10:25
door Paul KampeerRover
Aangezien de particuliere grijs rijder geen provinciale opcenten betaald is het grijs rijden nog steeds aantrekkelijk. Alleen bij aanschaf van een nieuwe auto moet je even bpm betalen en dat doet zeer in de knip.
Overigens, bij omkeuren naar geel moet er ook nog even bpm betaald worden.
groet, Paul
Re: defender 130 en de belastingeisen
Geplaatst: do 17 aug 2006, 10:43
door Bart74
Als je auto op Grijs staat.. hoef je niets meer aan te passen.
Je betaald 'Grijs kenteken belasting'. Grijs kentekenbelastng = Geel kenteken belasting - provinciale opcenten.
Re: defender 130 en de belastingeisen
Geplaatst: do 17 aug 2006, 13:18
door dirk
maar wat is dan nu het prijs verschil voor een 110 op grijs de mijne staat nu al een jaar in de schuur vanwegen deze regeling
groet dirk
Re: defender 130 en de belastingeisen
Geplaatst: do 17 aug 2006, 16:12
door Willem
Als je een grijs kenteken tenminste 10% van je jaarlijkse kilometers voor je bedrijf gebruikt, hoef je geen provinciale opcenten en brandstof (diesel) toeslag te betalen. Vooral dat laatste scheelt enorm. Als particulier betaal je eventuele dieseltoeslag dus wel..
Re: defender 130 en de belastingeisen
Geplaatst: do 17 aug 2006, 18:35
door willem
Hallo allemaal,
ik heb mijn 130 HCPU inderdaad op naam van mijn bedrijf staan. Betaal belasting met mijn bedrijf dus de auto blijft op het zogenaamde grijze regime staan.
Waar ik echter geen zin in heb is dat ik bij een controle van bijv. de douane er ineens achter kom dat ik een blok achter mijn achterklep had moeten hebben en dat ik een naheffing krijg.
Destijds moest ik een aanpassing maken onder het achterraam waarbij de laadbak als het ware een stukje verder de cabine in kwam. Ik voldeed toen aan alle regels. Als dat genoeg is om ook in de toekomst als bedrijfsauto te blijven worden aangemerkt dan is er niets aan de hand. Maar als ik wel steeds mee moet met de aanpassingen dan ga ik liever naar een particulier belastingregime. Voor bijtellingen en dergelijke is het niet te doen het gaat mij er gewoon om dat ik met mijn volledige laadbak kan blijven rijden en niet met elke modegril van de RDW meemoet om aan de voorwaarde van geel te blijven voldoen.
groet willem
Re: defender 130 en de belastingeisen
Geplaatst: do 17 aug 2006, 19:06
door Bart74
volgens mij hoef je niet steeds mee met de aanpassingen. Auto is toen goedgekeurd. Misschien als je de auto overschrijft van zaak naar prive maar denk het niet..
Re: defender 130 en de belastingeisen
Geplaatst: do 17 aug 2006, 20:13
door Frans Bonnes
Ik laat me er verder niet over uit en bemoei ne er ook niet meer mee..
Wordt ik alleen maar boos om, mensen die alles wat ze horen ook maar meteen geloven en dan een ander het voor ze uit laten zoeken.
Doe svp zelf ook eens iets.
hehehehehehehe, dat lucht op.
Re: defender 130 en de belastingeisen
Geplaatst: do 17 aug 2006, 20:22
door Frans Bonnes
Ik laat me er verder niet over uit en bemoei me er ook niet meer mee..
Wordt ik alleen maar boos om, mensen die alles wat ze horen ook maar meteen geloven en dan een ander het voor ze uit laten zoeken.
Doe svp zelf ook eens iets.
hehehehehehehe, dat lucht op.
Re: defender 130 en de belastingeisen
Geplaatst: do 17 aug 2006, 23:54
door Joop130
Frans , als serieus mens mag jij je zeker eens grof uiten, lekker twee keer iets gezegd wat waar is)
Ik rijd zelf zo'n 130 volgens mij rijd het gewoon grijs , als je een bedrijf hebt volgens de toelating bij de inwerking treding van de nieuwe belasting regels
dus slaap lekker en ken je wetje
Re: defender 130 en de belastingeisen
Geplaatst: vr 18 aug 2006, 12:48
door willem
Natuurlijk dom van me maar ik heb altijd gedacht dat een forum een plek is waar je je vragen kon stellen. Alsof ik de vragen nog niet bij de RDW heb gesteld en daarbij nog te lui ben om een zelf een oplossing te vinden.
Helaas heb ik me vergist in dit forum en zal ik jullie niet meer lastig vallen met mijn dommigheden. Excuses voor de mensen die wel geholpen hebben dat ik het zo bot uit maar de vragen die gesteld heb komen niet voort uit luiigheid maar meer uit het feit dat ik een probleem heb.
Groet willem
prikker af
Re: defender 130 en de belastingeisen
Geplaatst: vr 18 aug 2006, 23:34
door Frans Bonnes
willem schreef:
>
> Hallo,
> misschien een rare vraag maar door de auto op geel kenteken
> te zetten omzeil je dan een heleboel gezeur met
> bealstingregelgeving.
JA
>Ik bedoel alle vereisten voor het
> blijven rijden met grijs kenteken. Mag je gewoon met je bak
> blijven rijden zonder al dat gedoe met vleugelmoertjes en de
> bijbehorende lading, en zoveel procenten van de laadbak voor
> de achteras.
JA
>Ik heb een 130 HCPU en heb onder mijn achterruit
> een inham in mijn laadbak die de cabine binnengaat om aan de
> eisen te voldoen. Maar ik heb geen zin om nog meer
> aanpassingen te doen aan mijn laadbak want die heb ik gewoon
> in zijn geheel nodig.
Hoeft ook niet, eens goedgekeurd voor grijs blijft altijd goedgekeurd voor grijs, ook al veranderen de regels naderhand.
>Geen idee wat het zou kosten naar geel
> kenteken
BPM + keuren + meer wegenbelasting.
> maar als ik de laadbak niet volledig kan gebruiken
> heb ik niets aan mijn LARO. Zometeen moet ik nog in een
> transporter gaan rijden dan rij ik liever geel.
>
> groet willem