vliegen met lr v8
vliegen met lr v8
Een bearhawk in canada vliegt met een land rover v8 motor. Daar de eigenaar het bijgeleverde motortje niet voldoende vermogen vond hebben .Gelijk heeft hij .bron iloot en vliegtuig .de andere ook veel geld kostende hobby.gr anton @dietert
Re: vliegen met lr v8
En de landrover zit daar nu een bearhawk motor in?
Ik kan me tenmisnste niet voorstellen dat ze een motorloze laro bewaren of zelfs weggooien.
Arnold
Jep dat is hem .mooi he jammer dat er geen geluid bij zit .gr anton
sorry verder gaat mijn wetenschap niet .Maar ik denk dat hij de motor nieuw heeft gekocht .Dit na jaren van goede ervaring met zijn laro .En dan trots met laro naar het vliegveld rijdt om daar ,met hetzelfde geluid in de oren op te stijgen met zijn zelfgebouwde bearhawk. gr anton @dietert
Met dat prachtige SDS EFI system hebben wij toch minstens 3 wereldkampioenschappen verloren in de F1 Powerboat worldchampionschip. Als je echt een onbetrouwbaar en onlogisch systeem wil hebben moet je dat nemen. Ik hoop voor hem dat zijn vliegtuig er beter op vliegt dan dat onze motoren deden.
Ivodienietzonsdsfaniszoalsjebegrijpt
Ivodienietzonsdsfaniszoalsjebegrijpt
Met dank aan al onze milieu/linkse/geitenwollensokken aanhangers is de kans erg klein dat we nog ooit mogen varen in dit land. Tot vorig jaar hadden we nog een F3 race in almere maar ook die is om zeep geholpen door een groene partij. Helaas moet in dit land alles wijken voor die g#kk#n. Zou wel prettig zijn als diezelfde zogenaamd milieubewuste zich eens zouden verdiepen in een sport, door onder andere onze inzet zijn de pleziervaartuigen steeds schoner en zuiniger geworden.
Ivo
Ivo
Dat zijn vast diezelfde gekken die geen windmolens willen en geen zonnepanelen omdat het niet mooi staat. Maar thuis een lampje uitdoen of beter helemaal geen electra gebruiken doen ze ook niet en waar het electra dan wel vandaan komt willen ze ook niet weten.
Arnold. ( Diesommigedingenwelnietzogoedbegrijptwaarschijnlijk.)
of die lui die zo'n hybride auto willen rijden om het millieu te sparen.... niemand vraagt zich schijnbaar af hoe vervuilend het is om die accuu's te produceren, en wat gaat ermee gebeuren als ze kapot zijn?? pure zware metalen in combinaties die zodanig giftig zijn, wil je niet geloven... maar wel balen... weer een mooie sport ter ziele geholpen door lui die niets beters met hun tijd te doen hebben dan anderen lastig vallen.
Heb jij wel eens gekeken wat er met een grote accu gebeurt tijdens een aanrijding. Kortsluitoing enzo.
Er zijn overigens ook wagens geweest met een vliegwiel en met perslucht enzo.
Verder had een stoommachine in 1945 al een rendement van 25%. Een benzinemotor haalt dat 60 jaar ontwikkeling later nog steeds niet. Terwijl allerlei dingen als stroomlijn banden etc wel veel beter geworden zijn.
Ik heb zomaar het idee dat het stoomprincipe uitgevoerd met moderne technieken heel goed kan werken. Voor off-road heb je in iedergeval een werkelijk waanzinnig koppel dat niet ophoud maar wlliswaar heel langzaam gewoon doorgaat. En dat zonder versnellingsbak. Je kunt dan ook werkelijk elke brandstof gebruiken. Mischien oet je iets doen met vergassen in het geval van steenkool of hout en verschillende branders maar mogelijkheden zat dacht ik.
Arnold. (Dieditwelzouwillenproberenalshijgeldentijdhad.)
Remember it happened on the prikkerslist!
Van "vliegen met een v8" naar "rijden op stoom"? Waar gaat dit heen? Jaaah! Het stoomvliegtuig!
PN
Wie heeft een filmpje?
PN
Wie heeft een filmpje?
het probleem is 2 ledig arnold, 1 het gewicht van een stoommachine en de bijbehorende omvang, je hebt nu eenmaal die stoomketel nodig met bij behorend bak en braadapperatuur. en ten 2e , je wil vast niet in de buurt staan bij een aanrijding van zo'n ding... als er iets misgaat met de ketel word je of 20 meter weggeblazen of levend gekookt ( gestoomd:-) ) beide goed voor een geheel nieuw uiterlijk... bij de stoomdagen in almere reden er trouwens 2 rond, stoomauto's, en ik moet zeggen, prachtig! zo mooi stil als dat loopt, je hoort ze echt niet aankomen maar ook daar, de omvang van die dingen is niet te filmen, evenals het gewicht. eigenlijk zijn ze alleen maar geschikt voor in schepen, en dan kun je er met moderne technieken heel wat uithalen. door stoom aangedreven turbines bv....