start probleem diesel
start probleem diesel
ik heb een start probleem met mijn 2,25 diesel als ik de sleutel omdraai dan gloeit hij voor maar dan, als ik wil starten, een geluid van een kortsleuting en een vonk van de min pool van de accu. Weet iemand wat er dan kapot is. Of is er iets verkeert aangesloten.Dit kan ik niet een de boeken vinden. Ben fotograaf en geen geleerde automonteur (jammer)
Re: start probleem diesel
Volgens mij geen goede massa verbinding bij of je accupool (aandraaien) of je startmotor..... Ook even verbindingen controleren en schoonmaken.
Groet Bowy
Groet Bowy
Ik heb nieuwe accu kabels gelegt een plus naar startmotor een van startmotor naar motorblok (massa) tevens een nieuwe kabel van de min aan de accu naar de aansluiting waar de min van de motor en gloeibougie's samen komen. dus geen massa probleem volgens mij
Als je min pool een vonk maakt lijkt het mij dat de klem of kabel los zit.
groeten gerbrand
groeten gerbrand
de klem heb ik goed vastzitten. ik denk dat het app wat achter de sleutel zit niet goed werkt, hou doe je dat testen.
Jo,
in principe mag een accupool nooit vonken, dit duidt op kortsluiting op de pool.
Je kunt de pool wel aangedraaid hebben maar wil nog niet zeggen dat er dan een voldoende goed contact gemaakt wordt.
Dit verklaart ook het vonken.
Accupool losdraaien, goed schoonmaken en eventueel iets opruwen, accuklem idem, insmeren met zuurvrije vaseline, goed aandrukken en aandraaien.
Vervolgens per apparaat doormeten of er kortsluiting in het apparaat ontstaat.
De gloeispiralen moeten weerstand geven, de overige apparaten mogen ongebruikt geen stroom doorlaten.
Aad Koene, LR S2a Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
in principe mag een accupool nooit vonken, dit duidt op kortsluiting op de pool.
Je kunt de pool wel aangedraaid hebben maar wil nog niet zeggen dat er dan een voldoende goed contact gemaakt wordt.
Dit verklaart ook het vonken.
Accupool losdraaien, goed schoonmaken en eventueel iets opruwen, accuklem idem, insmeren met zuurvrije vaseline, goed aandrukken en aandraaien.
Vervolgens per apparaat doormeten of er kortsluiting in het apparaat ontstaat.
De gloeispiralen moeten weerstand geven, de overige apparaten mogen ongebruikt geen stroom doorlaten.
Aad Koene, LR S2a Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
Ik zal alles nog eens doormeten en dan meld ik me wel hoe het afloop tot nu bedankt voor de informatie's
Jo uit Midden Limburg
Jo uit Midden Limburg