Hoi Laro liefhebbers,
Sinds een week piept het ontkoppelingspedaal van mijn LW bij het indrukken. Het is niet de veer die piept (want die heb ik met W40 ingespoten) en het ontkoppelen gaat ook goed. Heeft iemand hier ervaring mee?
Groetjes,
Marc
piepen ontkoppeling
Re: piepen ontkoppeling
Als de piep hoort op het momnet dat je het pedaal beweegt kan het heelgoed het asje zijn waar je pedaal om draait. Het beste kan je deze smeren vanuit de motorruimte, al kan dit een klote klus zijn.
Als het echt een jankend geluid is geurende de tijd dat je het pedaal ingetrapt houd, is het waarschijnlijk het toplager in je koppelingshuis. Dit is een wat grotere klus omdat hiervoor je bak eruit moet......
Hopelijk is het ´t eerste probleem.
Groet, Hendrik.
Als het echt een jankend geluid is geurende de tijd dat je het pedaal ingetrapt houd, is het waarschijnlijk het toplager in je koppelingshuis. Dit is een wat grotere klus omdat hiervoor je bak eruit moet......
Hopelijk is het ´t eerste probleem.
Groet, Hendrik.
Hendrik,
Het is denk ik het eerste; janken doet de koppeling niet. Gelukkig!
Bedankt voor je reactie!!!!
Marc
Het is denk ik het eerste; janken doet de koppeling niet. Gelukkig!
Bedankt voor je reactie!!!!
Marc
Dit is bij mij elke zomer ook het geval, dit komt vooral omdat in de loop der jaren het pedaal meer ruimte krijgt, en het smeermiddel er tussenuit loopt.
Door het smeergat, wat door een 1/4" boutje wordt afgesloten, te vervangen door een smeernippel (dezelfde maat als van de kruisstukjes van de cardanassen) kun je hem voortaan gemakkelijk met vet smeren, als hij (weer) begint te piepen.
Normaal wordt het pedaal nagesmeerd met olie maar dat blijft er niet in als het asje wat versleten begint te raken.
Om de vetspuit er gemakkelijk op te kunnen zetten heb ik een 20mm gat in het spatscherm gemaakt, die door een kunststof dop wordt afgesloten.
Als ik wil smeren trek ik de dop eraf, steek de vetspuit door het gat op de nippel, en geef een paar slagen.
Dennis B.
Door het smeergat, wat door een 1/4" boutje wordt afgesloten, te vervangen door een smeernippel (dezelfde maat als van de kruisstukjes van de cardanassen) kun je hem voortaan gemakkelijk met vet smeren, als hij (weer) begint te piepen.
Normaal wordt het pedaal nagesmeerd met olie maar dat blijft er niet in als het asje wat versleten begint te raken.
Om de vetspuit er gemakkelijk op te kunnen zetten heb ik een 20mm gat in het spatscherm gemaakt, die door een kunststof dop wordt afgesloten.
Als ik wil smeren trek ik de dop eraf, steek de vetspuit door het gat op de nippel, en geef een paar slagen.
Dennis B.