ik heb gisteren de remmen gereinigd en het was nodig! Er kwam een goede hand vol bagger uit ieder trommel, dus... Bij het laatste wiel was er nog enige paniek, want de trommel wilde niet loskomen, maar met gecontroleerd geweld kom je een heel eind
Nu viel mij op dat bij achterwielen de achterste remvoeringen verder afgesleten waren als de voorste. Dus de voering op de achterste schoenen was dunner. Hoort dit? Of klopt er iets niet in de afstelling van mijn remmen?
En Jorrit, het spijt me, maar Leopold doet het weer naar behoren...(en ik heb er het volste vertrouwen in dat dat ook zo blijft tot het weekend :+)
Dit kan er ook mee te maken hebben gehad dat je remvoeringen achter er al langer onder zitten. Of dat ze meer zand hebben "gehapt" .
Eventueel kan het zijn dat ze niet goed zijn afgesteld, voor te los en achter te vast, maar dit zou je dan wel moeten merken bij het remmen. (achter sneller blokkeren dan voor, vooral op nat wegdek).
Ik zal het anders opschrijven, want ik denk dat ik het niet duidelijk heb gedaan...
Een trommel heeft twee schoenen met op iedere schoen een stuk voering. Het gaat om mijn achterste trommels en dan de achterste voering. Dus het stuk voering het dichtst bij mijn achterbumper. Die is dunner dan het voorste stuk voering, dus het stuk voering tegen mijn stoelen aan. De voering op mijn schoenen van de voorste trommels is wel gelijkmatig afgesleten.
Dit is toch raar dat in 1 trommel de voering ongelijk afslijt?
Dat zal het dan wel zijn, Aad. Er zitten namelijk nieuwe cilinders in. Ik houd het de komende tijd scherp in de gaten, ondertussen rijden we lekker door!