Pagina 1 van 1

Remrevisie probleem of niet

Geplaatst: za 15 jul 2006, 23:14
door RinusBeest
Betreft een LW 88 diesel uit 1977

Ik ben bezig met een remrevisie, omdat ik 2x moest pompen wilde ik remmen hebben.
Links voor, rechtsvoor en linksachter bleken de remcylinders aan 1 zijde vast te zitten. (kijk wel welke cylinders ik ga opknappen)
Het volgende is al uitgevoerd:
4 nieuwe remcylinders
Nieuwe remschoenen.
Nieuwe hoofdremcylinder. (oude wordt als mogelijk is gereviseerd)
Volledig nieuwe remvloeistof (DOT 3)

Omdat ik hem rijdend wil houden,klaar ik iedere dag een stukje van het werk.

Het volgende fenomeen doet zich echter voor:
Remveiligheidsschakelaar op de remkrachtverdeler blijft branden, gaat heel soms uit
1e maal trappen , helemaal geen rem
2e maal trappen, beetje rem
3e maal trappen, meer rem maaar nog niet geweldig.
En linksachter blijft de remschoen hangen wat een piepend geluid geeft.
Ik ben op dit moment wel een stuk terug naar af.

Wat zijn de mogelijke mankementen nog op dit moment?
Behalve mogelijk lucht.
Ik denk zelf dat de grootste boosdoener op dit moment de remkrachtverdeler is.
Graag tips.
groet, RinusBeest

Re: Remrevisie probleem of niet

Geplaatst: zo 16 jul 2006, 01:22
door EXfietser

In de eerste plaars lucht zoals je zelf al zij.

Verder kan het lampje blijven branden doordat er geen remvacuum is. Dat vacuum wordt met een klep en een aftakking van inlaatspruitstuk afgenomen.
Dat vacuum wordt constant gehouden door een luchtbuffer (Dat grote zwarte ding naast het ruitensproeiertankje.) Op de remservo zit een schakelaar die controleert of er voldoende remvacuum is. Als het vacuum er niet of te weinig is gaat het waarschuwingslampje branden.
Door de klep te verstellen kun je dit corrigeren. Alleen is een lastig systeem dat bijna niet goed te krijgen is. Dat is opzich niet erg want zonder vacuum remt de wagen ook goed alleen moet je een beetje harder trappen

De andere mogelijkheid is de remveiligheidsschakelaar. Dat ding op je rechter chassisbalk. Dat kijkt met een zuigertje of de remkrachtverdeling voor/achter nog goed is. Is er ergens achter een lek dan verplaatst het zuigertje zich en sluit het circuit achter af. Er wordt tevens een schakelaar bedient die dan weer het remlampje laat branden. De remmmen voor kunnen dan nog steeds bedient worden.
Het zelfde geld natuurlijk andersom.

Arnold.

Re: Remrevisie probleem of niet

Geplaatst: ma 17 jul 2006, 23:11
door eric
ik denk dat er nog lucht in je systeem zit,want hij is lastig te ontluchten.
het beste kan je de remvoering helemaal terug stellen zodat de remcylinders helemaal ingedrukt zitten .voor de zekerheid kan je de trommel er nog afhalen en de cylinders nog met de hand indrukken.zo bereik je dat er een zoklein mogelijke volume zit in de cylinder om te ontluchten.het beste is nu om geringe luchtdruk boven op je remvloeistofpotje te zetten,zodat de remolie terug wordt gedrukt naar de cylinders.als je nu een voor een de ontluchtings nippels los draait zal je zien dat de olie eruit loopt en kan je zien of er ook lucht in zit.deze manier is wel omslachtig maar werkt perfect.
het ontluchten van trommelremmen blijft nu eenmaal lastig,en zeker een landrover.
succes
eric de tuimelaar