probleempje smeeroliedruk
Geplaatst: wo 12 jul 2006, 14:21
Een week of twee geleden heeft BB eindelijk haar nieuwe motor gekregen. De motor is compleet overhaalt en alle lagers, afdichtingen en andere slijtage delen zijn vervangen.
De motor heeft er nu ongeveer 700 kilometer opzitten en loopt vreselijk mooi.
Ik heb echter een klein probleempje. Als ik langere tijd boven de 85 heb gereden dan gaat bij stationair draaien het smeeroliedruklampje branden . Zodra je ook maar een beetje gas geeft is het weer uit en als je daarna een tijdje rustig aan hebt gereden dan gaat het weer helemaal weg.
Morgen ga ik dus maar beginnen met het verversen van de olie en filter. Tevens vervang ik meteen maat even de druksensor. Het was een 12V blok maar is nu omgebouwd naar 24V. Ik geloof dat dit voor deze druksensor niets uit maakt aangezien het alleen aan maakcontact is.
Maar ja, misschien is hij inwendig wat versleten en te gevoelig geworden.
Ik zit nog te twijfelen om de carterpan er onder vandaan te bouten om het overstortklepje van de smeeroliepomp te inspecteren. Deze pomp is niet uit elkaar geweest. Ik heb hem alleen gespoeld met wat diesel toen het blok uit elkaar is geweest. Misschien is het niet onverstandig om de hele pomp gewoon even te wisselen voor een ander. Hij zit uiteindelijk maar met 2 boutjes vast.
Nou ja, we zien morgen wel waar het schip strand en hopen voor het beste.
Dave
LR SIII 109? ex NL leger 2.5 NA, LHD "Betty Boop"
De motor heeft er nu ongeveer 700 kilometer opzitten en loopt vreselijk mooi.
Ik heb echter een klein probleempje. Als ik langere tijd boven de 85 heb gereden dan gaat bij stationair draaien het smeeroliedruklampje branden . Zodra je ook maar een beetje gas geeft is het weer uit en als je daarna een tijdje rustig aan hebt gereden dan gaat het weer helemaal weg.
Morgen ga ik dus maar beginnen met het verversen van de olie en filter. Tevens vervang ik meteen maat even de druksensor. Het was een 12V blok maar is nu omgebouwd naar 24V. Ik geloof dat dit voor deze druksensor niets uit maakt aangezien het alleen aan maakcontact is.
Maar ja, misschien is hij inwendig wat versleten en te gevoelig geworden.
Ik zit nog te twijfelen om de carterpan er onder vandaan te bouten om het overstortklepje van de smeeroliepomp te inspecteren. Deze pomp is niet uit elkaar geweest. Ik heb hem alleen gespoeld met wat diesel toen het blok uit elkaar is geweest. Misschien is het niet onverstandig om de hele pomp gewoon even te wisselen voor een ander. Hij zit uiteindelijk maar met 2 boutjes vast.
Nou ja, we zien morgen wel waar het schip strand en hopen voor het beste.
Dave
LR SIII 109? ex NL leger 2.5 NA, LHD "Betty Boop"