Pagina 1 van 1
Isuzu Perentie6x6 Land Rover motor vraag
Geplaatst: ma 10 jul 2006, 09:18
door Bart74
Tja... gekke vraag op het Land Rover forum maar....
Zoals enkelen van jullie weten waren in Australie de 'Perentie' 6x6 Land Rovers uitgevoerd met een Isuzu 3.9 4bd1 motor. Nu heb ik zo'n motor maar geen bellhousing om er een Land Rover versnellingsbak achter te hangen.
Heb gisteren al de wereld aan mailtjes naar australie gestuurd.. maar ik las op een isuzu forum dat de motor aan de achterzijde gelijk is aan de 2.8 isuzu. Dat zou mijn goed uitkomen want mdengineering in Engeland verkoopt hier een set voor.
-Wie kan mij bevestigen dat de 2.8 Isuzu motor aan de bellhousingzijde gelijk is aan de 4bd1?
- Wie heeft toevallig zo'n 2.8 isuzu conversieplaat liggen die ik even mag lenen om te passen.
Bart
Re: Isuzu Perentie6x6 Land Rover motor vraag
Geplaatst: ma 10 jul 2006, 10:12
door Ron 2.8 teedee
Dag Bart,
Zelf rij ik met een 2.8 isuzu in mijn range rover en kan misschien wel wat extra info voor je vergaren omtrent de plaat. FF dag geduld hebben
Re: Isuzu Perentie6x6 Land Rover motor vraag
Geplaatst: ma 10 jul 2006, 12:20
door Bart74
OWWW super.. ik heb zeker een dag geduld!
Bart
Re: Isuzu Perentie6x6 Land Rover motor vraag
Geplaatst: ma 10 jul 2006, 20:04
door Dennis101
Wat wel iets is om rekening te houden is dat de Isuzu 3.9 4BD1 motor maximaal slechts 2800rpm draait.
Er zal dus e.e.a. aan de aandrijflijn aangepast moeten worden om nog iets aan topsnelheid over te houden.
Dennis B.
Re: Isuzu Perentie6x6 Land Rover motor vraag
Geplaatst: ma 10 jul 2006, 21:14
door henri
dat is wel een goede tip, Dennis.
je kunt dan wel een berg PK's hebben en een betrouwbare motor, maar als de top b.v. 70KM/U is. gaat je de schik wel over.
grtn Henri
Re: Isuzu Perentie6x6 Land Rover motor vraag
Geplaatst: ma 10 jul 2006, 23:45
door peter
met overdrive top van 110 echte km/h bij 2800 toeren in een S3 LR
meestal kan onbelast (dus berg af) het toerental veilig oplopen tot 3200
dit van een perkins 4.236 3,8L rijder
peter
Re: Isuzu Perentie6x6 Land Rover motor vraag
Geplaatst: di 11 jul 2006, 01:14
door Ron 2.8 teedee
Dag Bart,
Ik heb helaas nog geen juist antwoord voor je. Wat ik wel weet is dat een plaat ongeveer 240 pond in Engeland kost. Ik heb later deze week wel een antwoord voor je mbt de afmetingen cq verschillen tussen de twee platen.
Ik kan helaas geen plaat geen uitlenen, gezien ik de auto zelf iedere dag nodig heb!
Re: Isuzu Perentie6x6 Land Rover motor vraag
Geplaatst: di 11 jul 2006, 01:20
door Frans Bonnes
maar is het niet zo, dat als er een plaat tussenkomt je ook een andere prise-as nodig hebt, en dus de hele bak uit elkaar moet?
Frans Bonnes
Re: Isuzu Perentie6x6 Land Rover motor vraag
Geplaatst: di 11 jul 2006, 01:43
door Ron 2.8 teedee
Ik heb er zelf een automaat aan vastzitten en is verder standaard. Ik probeer inmiddels even de historie van mijn eigen conversie op te rakelen.....
Re: Isuzu Perentie6x6 Land Rover motor vraag
Geplaatst: di 11 jul 2006, 01:50
door Ron 2.8 teedee
....en bij de bell housing moeten twee bouten en de starter aangepast worden........
Re: Isuzu Perentie6x6 Land Rover motor vraag
Geplaatst: di 11 jul 2006, 14:43
door Bart74
zit zelf ook aan automaat de denken.
Bart, die nog even geduld heeft