diff lock lampje
diff lock lampje
Bij mijn RRC blijft het diff lock lampje branden. Bij nadere inspectie bleek dat één van de drie slangetjes die van de knop naar de diverse plaatsen lopen plat te zijn. Zou het kunnen dat de diff lock daardoor niet meer uitgeschakeld wordt? En zo ja, waar vind ik dan een geschikt slangetje? Is dat een bepaald onderdeel?
Met groet, Hans
Met groet, Hans
Re: diff lock lampje
Ja dat kan.
Slangetje bij de gebruikelijke adressen.
591597 van motor naar control valve.
591598 van control valve naar V-bak
FB
Slangetje bij de gebruikelijke adressen.
591597 van motor naar control valve.
591598 van control valve naar V-bak
FB
En anders kun je hem totdat je weer een slang hebt het platte stuk er tussenuit knippen en vervangen door een passende rubber slang.
Andere optie is om tijdelijk de slangen op de actuator van plaats te laten wisselen. Als je nu de difflock knop uittrekt gaat hij juist van difflock af (werkt dan dus verkeerd om), het lampje moet dan uit gaan.
Dat het lampje nu brand hoeft overigens niet te betekenen dat de difflock ook daadwerkelijk is ingeschakeld.
Het schakelaartje werkt vrij kritisch en als de actuator maar iets begint te driften dan brandt het lampje al.
Dennis B.
Andere optie is om tijdelijk de slangen op de actuator van plaats te laten wisselen. Als je nu de difflock knop uittrekt gaat hij juist van difflock af (werkt dan dus verkeerd om), het lampje moet dan uit gaan.
Dat het lampje nu brand hoeft overigens niet te betekenen dat de difflock ook daadwerkelijk is ingeschakeld.
Het schakelaartje werkt vrij kritisch en als de actuator maar iets begint te driften dan brandt het lampje al.
Dennis B.
Ah.. zal dat eens proberen. Is het trouwens een specifiek soort slang of is er ook standaard iets te vinden. Mijn knop zit namelijk op een andere plek dan origineel en ik heb dus een langere slang nodig.
Met groet, Hans
Met groet, Hans
Bedankt, zal BP te G eens bellen morgen...
Met groet, Hans
Met groet, Hans
De slang is niets bijzonders, je komt dit soort slang veel tegen in de pneumatiek.
Een bedrijf die handelt of werkt met hydrauliek/pneumatiek heeft meestal wel wat van die harde slang liggen.
De slang die ik toen nodig had voor de difflock van mijn 101 had ik destijds bij de hydrauliek afdeling op mijn werk vandaan.
Dennis B.
Een bedrijf die handelt of werkt met hydrauliek/pneumatiek heeft meestal wel wat van die harde slang liggen.
De slang die ik toen nodig had voor de difflock van mijn 101 had ik destijds bij de hydrauliek afdeling op mijn werk vandaan.
Dennis B.
Ok, dat is mooi. Dan ga ik dat maar eens proberen.
En weet iemand misschien waar ik dat in de buurt van Schiedam/Rotterdam kan vinden? Ben zelf niet erg thuis in dat soort bedrijven.
Met groet, Hans
En weet iemand misschien waar ik dat in de buurt van Schiedam/Rotterdam kan vinden? Ben zelf niet erg thuis in dat soort bedrijven.
Met groet, Hans
In de Spaanse polder zit een zaak. (vlakbij voor jou)
s` Gravelandse weg afrijden. LAngs de BurgerKing, langs de benzinepomp dan aan de rechterkant voordat je die bocht krijgt zit een zaak op de hoek die allerlei rubber verkoopt.
Ik weet alleen de naam niet.
s` Gravelandse weg afrijden. LAngs de BurgerKing, langs de benzinepomp dan aan de rechterkant voordat je die bocht krijgt zit een zaak op de hoek die allerlei rubber verkoopt.
Ik weet alleen de naam niet.