Stuurhuis lek??

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Ian

Stuurhuis lek??

Bericht door Ian »

Bij het vervangen van de luchtfilter op mijn 110 dacht ik laat ik eens kijken hoe het met de stuurhuis en olie peil staat. (geen stuurbekrachtiging) Afin volgens specs bijgevuld en klaar is Ian, Dacht ik....
De olie lekt er uit aan de onderkant. zag ik pas na een paar dagen. Maar goed het lekt er uit en dat is niet goed. Zeker niet nu ik aan de vooravond van een reis door Afrika sta.
Is er een pakking lek? zo ja is dit makkelijk te vervangen? Een pakking gaat niet zomaar lek lijkt me dus ik verwacht dan nog meer te vinden (versleten lagers of erger?)

Doe ik er goed aan om heel het stuur huis te vervangen en de oude ter revisie aanbieden? Of loop ik te hard van stapel en is het een relatief eenvoudig klus die vaker voorkomt bij een 110 zonder stuurbekrachtiging.

In afwachting op de volgende sleutel klus

Ian
www.overlanding.nl
Eric

Re: Stuurhuis lek??

Bericht door Eric »

Hoi Ian,

Reviseren kan, maar een onbekrachtig stuurhuis is 2de hands goed te krijgen.
Of de auto opgraden naar een bekrachtig stuurhuis :-)

Als je nog een onbekrachtig stuurhuis zoekt, ik heb er nog ergens een liggen die voor weinig weg mag.

gr Eric
Marc van Aperen

Bericht door Marc van Aperen »

Ian,

Als het goed is ligt er hier ook nog een in de schuur.
(Deventer)

Gr.

Marc
Ian

Bericht door Ian »

Ik ga komend weekend met de het stuurhuis aan de gang. Ik zal dan kijken wat verstandig is.
Als ik denk dat de lie keerring lekt omdat ie oud is probeer ik er eerst een nieuwe in te zetten. Lukt dit niet dan kan ik altijd een nieuwe huis in zetten.

Daar ik voor een paar jaar met de auto de rimboe in duik wil ik liever iets meer onderhoud dan gebruikelijk plegen. Een nieuwe huis is dan in beginsel een overkill maar dan weet ik waar ik aan toe ben.
Eric, Marc bedankt voor de aanbieding ik houd het zeker nog in gedachte

Groet
Ian
Plaats reactie