In het voorgaande berichtje over de remmerij van de 88 wordt op een gegeven moment door iemand het begrip remdrukverdeler gebruikt. Nu weet ik dat er zo'n suf blokje, gmonteerd op het chassis vlak voor het schutbord, in het dual lined systeem geplaatst is waaraan het waarschuwingslampje voor het remsysteem is gemonteerd.
Mijn vraag?? Is dit blokje een remdrukverdeler en een signaalgever of alleen een signaalgever voor het waarschuwingslampje voor het geval de remdruk in een van de twee circuits wegvalt.
Groet, Sjoerd.
Remdrukverdeler of signaalgever??
Re: Remdrukverdeler of signaalgever??
Ik dácht zowel remdrukverdeler als signaalgever. Met het lampje en knopje op het dashbord kun je checken of de signaalgever nog werkt (gaat dan branden). Maar pin me er niet op vast...
Menno
Menno
Hij wordt brake failure switch genoemd.
Aan een zijde van de plunjer met schakelaar komt druk binnen van hfd.remcil.en gaat naar linker en rechter voorwiel , aan de andere zijde komt druk binnen van andere kamer van hfd.remcil. en gaat naar de achteras.
Valt voor of achter de druk weg met remmen dan zal het plunjertje verschuiven en het waarschuwingslampje v.d. remmen gaan branden.
Gr Cees
Aan een zijde van de plunjer met schakelaar komt druk binnen van hfd.remcil.en gaat naar linker en rechter voorwiel , aan de andere zijde komt druk binnen van andere kamer van hfd.remcil. en gaat naar de achteras.
Valt voor of achter de druk weg met remmen dan zal het plunjertje verschuiven en het waarschuwingslampje v.d. remmen gaan branden.
Gr Cees
Ik had hier pasgeleden een lekkage in. Iemand enig idee of hier revisie-setjes voor te krijgen zijn???
Ik heb wel ringetjes gebruikt die er veel op leken en er is nog steeds geen lekkage dus het rubber moet wel remoliegeschikt zijn.
Alleen is mijn motto:
s'morgens niet starten is erg vervelend maar s'morgens niet remmen is dodelijk!
dus ik zou graag hier een orgineel setje van willen monteren.
Weet iemand iets? ik zou het graag horen
groeten Raymond 1,5 x 110 V8 1984
Ik heb wel ringetjes gebruikt die er veel op leken en er is nog steeds geen lekkage dus het rubber moet wel remoliegeschikt zijn.
Alleen is mijn motto:
s'morgens niet starten is erg vervelend maar s'morgens niet remmen is dodelijk!
dus ik zou graag hier een orgineel setje van willen monteren.
Weet iemand iets? ik zou het graag horen
groeten Raymond 1,5 x 110 V8 1984
Ik heb hem er tussen uit gehaald. Ik voel toch wel als er twee remmen uitvallen, minder kans dat er iets defect gaat en als er druk wegvalt door lekkage zie ik het nivo in het betreffende rempotje voor mijn neus wel dalen.
fred101
fred101