twee vragen dieselsysteem
Geplaatst: zo 25 jun 2006, 18:51
De ambulance staat nu op het werk, en dat nodigde gister na het werk, na het eten, vanmorgen én vanmiddag uit tot sleutelen.
De kilometertellerkabel heb ik vervangen (wat een p*kke klus), en de bezinkselkolf heb ik afgetapt. Toen ik een rondje over het erf aan het rijden was om het e.e.a. te testen, sloeg hij af. Eerst dacht ik dat ik had moeten ontluchten nadat ik water afgetapt had, maar het 2e echelon zei van niet.
De brandstofkraan had ik in het midden gezet, zodat er niets uit de tank zou stromen. Het afslaan is dus het gevolg geweest van geen brandstof.
Is het nu ook noodzaak dat ik het systeem ontlucht, alleen omdat de toevoer afgesloten is geweest ?
Het is altijd jammer dat je pas thuis bedenkt dat je kraantje dicht stond...had ik niet die 100 meter moeten duwen (2,2 ton valt toch tegen)
Dan nog een vraag, hoe herken je nu diesel t.o.v. water ?
De diesel is jáááren oud.
De vloeistof die ik een seconde of 5 uit de bezinkselkolf heb laten stromen rook naar wasbenzine en in mijn beleving niet naar diesel.
De auto rookt nogal, ik denk dat ik de brandstoftank ga legen, schoonmaken van binnen en er nieuwe diesel in doe. Als het goed is komen morgen alle bestelde filters en andere onderdelen binnen van paddock. Ik hoop dat hiermee het roken een beetje tegengegaan kan worden.
Alvast bedankt,
Gert
Die nog elke keer moet glimlachen bij het zien van zn ambulance
De kilometertellerkabel heb ik vervangen (wat een p*kke klus), en de bezinkselkolf heb ik afgetapt. Toen ik een rondje over het erf aan het rijden was om het e.e.a. te testen, sloeg hij af. Eerst dacht ik dat ik had moeten ontluchten nadat ik water afgetapt had, maar het 2e echelon zei van niet.
De brandstofkraan had ik in het midden gezet, zodat er niets uit de tank zou stromen. Het afslaan is dus het gevolg geweest van geen brandstof.
Is het nu ook noodzaak dat ik het systeem ontlucht, alleen omdat de toevoer afgesloten is geweest ?
Het is altijd jammer dat je pas thuis bedenkt dat je kraantje dicht stond...had ik niet die 100 meter moeten duwen (2,2 ton valt toch tegen)
Dan nog een vraag, hoe herken je nu diesel t.o.v. water ?
De diesel is jáááren oud.
De vloeistof die ik een seconde of 5 uit de bezinkselkolf heb laten stromen rook naar wasbenzine en in mijn beleving niet naar diesel.
De auto rookt nogal, ik denk dat ik de brandstoftank ga legen, schoonmaken van binnen en er nieuwe diesel in doe. Als het goed is komen morgen alle bestelde filters en andere onderdelen binnen van paddock. Ik hoop dat hiermee het roken een beetje tegengegaan kan worden.
Alvast bedankt,
Gert
Die nog elke keer moet glimlachen bij het zien van zn ambulance