Pagina 1 van 1

koeling 2

Geplaatst: zo 18 jun 2006, 23:10
door Frans Mien Mesjien
Volgens mij heb ik het probleem met het koelwater opgelost.
Zoals eerder vermeld, dacht ik dat er een luchtbel in de onderste slang aan de radiateur zou zitten. Dat klopte dus.
Ik heb bijna alles afgetapt en de kachelkraan vervangen (die lekte iets teveel naar mijn zin) . De koeling heb ik bijgevuld tot aan de thermostaat en onderkant van de kachelkraan, toen de kachelkraan erop en de slang boven op de radiateur. Bijgevuld totdat er water uit de kachelkraan kwam en daarop de slang naar de kachelradiateur aangekoppeld. Verder bijgevuld tot het goede punt en de motor gestart. Die sloeg direkt aan zodra ik de sleutel omdraaide. Motor warm laten worden, wat al veeeeel langer duurde dan vorige keer. Gas geven en ik zag dat het niveau van de koelvloeistof naar beneden ging. Dit betekent dat er circulatie is. Dop op de radiateur en na een paar minuten heeeeel voorzichtig los gedraaid. Resultaat: water vanonder de dop, dus er wordt ook weer druk opgebouwd. Dat is ook goed.
Volgende punt: vullen en ontluchten van de remleidingen, schijnt ook nog een leuk klusje te zijn.
Tot zover mijn vrijdagmiddag en zaterdagochtend. Vandaag zat ik op het strand. (Vrouwenpolder, Zeeland)
U hoort nog van mij.

Re: koeling 2

Geplaatst: ma 19 jun 2006, 01:05
door Stumpertje S III 2,25 D
klinkt goed Frans, remmen ontluchten is voortaan een eitje

Marco