Pagina 1 van 1
deurrubbers deel II
Geplaatst: do 10 apr 2003, 10:29
door Ad
Allemaal bedankt voor de reacties op m'n vorige posting betreffende deurrubbers voor m'n S3 SW.
Een aantal van jullie merkten op dat alle rubbers rondom de deuren hetzelfde profiel hebben. Nadere inspectie leert mij echter dat de voorste onderste rubbers, die dus aan de bulkhead zitten, afwijkend zijn. Ze zijn hier ook deels gepopt. Is dit orgineel of zou het kunnen dat de vorige eigenaar hier ooit eens een ander rubber in gefabriekt heeft.
Wie het weet mag het zeggen.
bvd, Ad
Re: deurrubbers deel II
Geplaatst: do 10 apr 2003, 10:53
door Aad Koene
Ad,
Van origine zijn de deurrubbers voorzien van een metalen strip en worden op de deurposten vast gepopt.
Aangezien deze deurrubbers allemaal verschillend zijn en zeer prijzig is er een goedkoper alternatief gekomen.
Dit alternatief is een lijmrubber dat maar 1 profiel kent en op alle deuren te gebruiken is.
Als dit rubber in de staande kanten gelijmd wordt is er ook geen onderbreking meer ter hoogte van de knip in de sponning, het rubber loopt van boven naar beneden in een stuk door.
Hopelijk een sluitend antwoord op je vraag.
Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
Re: deurrubbers deel II
Geplaatst: do 10 apr 2003, 11:09
door Ad
Aad, bedankt voor je uitleg, ga het t.z.t. zo doen (hopelijk waterdicht, of is dit een utopie?)
Re: deurrubbers deel II
Geplaatst: do 10 apr 2003, 11:12
door Yuri
Hoi Aad,
waar koop je dit soort lijmrubbers? bij de gewone automat.handel of is het wel LaRo spul.
wat voor prijs moet ik aan denken per meter?
gtz,
Yuri
SIII 109D
Re: deurrubbers deel II
Geplaatst: do 10 apr 2003, 11:40
door Serious IIa
Yuri, doe even een search dit is net van de week allemaal besproken.....
Groet Bowy
Re: deurrubbers deel II
Geplaatst: do 10 apr 2003, 12:16
door Aad Koene
Een Land Rover waterdicht krijgen is inderdaad een utopie, maar je kunt een heel eind komen.
Als de deurrubbers goed aangebracht zijn en de deuren aan de sluitzijde voorzien zijn van een smalle schuimstrip is een Land Rover redelijk water- en winddicht.
Voor de geinterresseerden is de deurrubber te koop bij Ron Bolleboom en Budget Parts, wellicht ook nog bij anderen.
Ron heeft tevens zeer geschikte lijm.
Je hebt 4 strekkende meter per deur nodig.
Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
Re: deurrubbers deel II
Geplaatst: do 10 apr 2003, 19:20
door dennis101
Wat een nog beter resultaat schijnt te geven (zelf nog niet geprobeert) is de opstaande randje rond de deuropening wegslijpen, en 90/110 rubbers (worden over de rand gedrukt, en uit 1 stuk) monteren.
Dennis B.
Er zijn verschillende zoorten
Geplaatst: za 12 apr 2003, 22:06
door Marchel Gerbers
Hoi Ad,
Ik ben in nieuwe uitvoering verschillende zoorten deur rubbers tegen gekomen. In de breedte kunnen ze wel een dikke centimeter verschillen en ook in de hoogte zijn er aanzienlijke verschillen. Er zijn originele rubbers en namaak rubbers. Ik weet niet hoe alles precies in elkaar zit maar er zijn grote verschillen in afmetingen maar ook in prijs.
Groeten,
Marchel
www.gerbers.biz