PTO 109 stationwagon

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
gerbrand

PTO 109 stationwagon

Bericht door gerbrand »

Gisteren een PTO gekocht bij Knook purmerend,deze is vrij simpel in te bouwen alleen de bedieninghendel van de schakelvork komt op de plek waar nu de dwarsstang van de handrem loopt (LHD).Bij een RHD heb je dit probleem niet, Nu kan ik de handrem naar rechts bouwen of de dwarsstang van de handrem op een of andere manier verbouwen.Maar voor ik het wiel opnieuw ga uitvinden,weet iemand hoe dit origineel zit bij een LHD stationwagon (6-cyl).

Groeten uit noordholland, Gerbrand
johan - Land Rover graveyard

Re: PTO 109 stationwagon

Bericht door johan - Land Rover graveyard »

Helaas weet ik dat neit, maar weet jke of ze toevallig nog meer PTO's voor 109 hebben liggen?
Yuri

Bericht door Yuri »

Gerbrant,
dit is zeker een achterwaardse PTO? hopelijk ben je dan nog een van de gelukkigen die hem nog compleet met schakelmechanisme en koppelbus heeft.
voor zover ik heb gezien, liggen er nu nu alleen nog maar achterwaardse.
ik heb zelf een voorwaardse gekocht. moet ik ook ooit nog inbouwen maar ik wist niet dat dat persee door het gat van je handrem moest.
ik dacht dat je met een pookje (heb ik niet) ongeveer midden boven je tunnel uitkwam. ook wel eerder gezien bij een SIII.

grtz,

Yuri
SIII 109D
gerbrand

Bericht door gerbrand »

Hallo

Er liggen nog meer PTO ,ik dacht dat er nog een lag voor een serie bak,er lag ook nog een bediening,zonder hendel.Ook lag er nog een met bevestiging voor een hydro-pomp,de pomp lag erbij, alleen niet op gelet of dit voor een serie was.(Dit was dinsdag middag)

En wat betreft de bediening, die gaat niet door het gat van de handrem, maar de stang om de handrem bediening van links naar rechts te krijgen zit in de weg.
Dit ga ik denk ik maar oplossen door die te vervangen voor een bedieningskabel.

Groeten Gerbrand.
Victor Rutten

Bericht door Victor Rutten »

De PTO met pomp heb ik ook zien liggen, echter de as tussen de PTO en de pomp was er niet bij.

Ik heb zelf een PTO gekocht waarmee je een lier aan de voorkant kunt aandrijven.

Groeten, Victor
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Hee, Victor da's toevallig.

Dennis B.
Plaats reactie