Hij loopt YES YES YES

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Martin88LW

Hij loopt YES YES YES

Bericht door Martin88LW »

Eindelijk voor elkaar: geen rook meer, geen harde tikken meer, "bergen" vermogen en een geluid als een naaimachientje :-):-):-):-):-):-):-)

Arnold ExFietser bedankt voor het opsturen van je sleutel, ik weet nou zeker dat alles op tijd staat, de rest bedankt voor alle adviezen betreffende mijn vragen over brandstofpompen etc.

Maar de oorzaak was...............2 verwisselde verstuiverleidingen. Omdat ik nu de pomp eraf had, en ook alle verstuiverleidingen eraf gehaald had moest ik ze er opnieuw in puzzelen. Toen zag ik dat de leidingen van cil. 3 en 4 eigenlijk op twee poorten van de pomp net niet lekker pasten. Gelukkig had ik niet opgeschreven hoe ze gezeten hadden, dus moest ik met redeneren uitvinden hoe ze moesten zitten. Dit kon mbv van de firing order mededeling op het uitlaatspruitstuk.
Toen alles vasgebout, dubbel gecontroleerd en in stilte al voorzichtig erg blij met deze ontdekking. Starten en..... het verschil was direct merkbaar.
Onvoorstelbaar dat dit kan: een bij de KL gereviseerd blok met de nokkenas niet op tijd (stond 4,6 graden te vroeg) en dan deze verwisseling.
Ga nu nog even toeren :-)

groeten,
Martin
Menno

Re: Hij loopt YES YES YES

Bericht door Menno »

Goed zo! Zo zie je maar, legerspul is niet altijd in orde he... I know.
maurice

Bericht door maurice »

Gefeliciteerd man!! Lekker sturen nu.

Groeten Maurice
Arnoud 109 seriesIII 2.25d

Bericht door Arnoud 109 seriesIII 2.25d »

goed bezig. al snap ik niet hoe je die leidingen hebt kunnen verwisselen. Past logischerwijs maar op één manier. Daarnaast staan er nummers op de leidingen Maar bij jou onder laagje groene verf ws.

Groet, Arnoud
Martin88LW

De leidingen waren al verwisseld voordat ik de auto kocht, vandaar dat ik daar nooit aan heb getwijfeld.
edwarddonkers

arme jongen...

Bericht door edwarddonkers »

Tja, als mijn dieselmotor het GELUID maakte van een naaimachientje, dan zou ik 'm gelijk verkopen...

Groeten Edward.
Martin88LW

Re: arme jongen...

Dan heb jij vast geen Husqvarna :-)
Frans Mien Mesjien

Bericht door Frans Mien Mesjien »

Hangt toch ook af hoe groot de naaimachine is...........
edwarddonkers

Bericht door edwarddonkers »

Loopt die dan op diesel?
EXfietser

Bericht door EXfietser »

Gefeliciteerd Martin. En heel veel stuurplezier.

Arnold.
Plaats reactie