RR Hemeltje

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
RANGE ROVER BAS

RR Hemeltje

Bericht door RANGE ROVER BAS »

Weet iemand of je een hemeltje met een of andere 'stofspray' kan bespuiten?
Zoals ze ook wel eens op muren doen. Met structuurtjes enzo...
witje110

Re: RR Hemeltje

Bericht door witje110 »

Oude stof eraf, ( als die los is)en met een goede lijm een nieuwe stof, liefst met een beetje rek, bv fleece, opnieuw bespannen.
Hans RRC V8 zal ook wel reageren, hij heeft het pas bij zijn eigen auto gedaan.

Marijke, weer helemaal helder na een avond boven de bizonkit
Jeroen RR V8 en CJ5 4.2 l6

Bericht door Jeroen RR V8 en CJ5 4.2 l6 »

Als je spray gebruikt mag de stof niet te zwaar zijn.
hebben zelf 1,5 jaar geleden T- shirt stof gebruikt,rekt lekker in 2 richtingen en is licht.en volg de aanwijzing op de bus op dan komt het goed,dus 2 zijden inspuiten
10 tot 20 min. laten intrekken en met 2 man plakken, 1 hoog vast houden de ander
met zwem beweging van binnen naar buiten vlak wrijven. heeft bij ons prima resultaat gehad en zit nog steeds super.houd de stof ruim genoeg kun je aan de achterkant plakken of afknippen(bij ons hadden we de stof bijna te klein geknipt maar konden dit met de rek nog opvangen.probeer bij de zonneklep uitsparing de spaning zo laag mogelijk te houden .
succes en groet'n uut grunn.
RANGE ROVER BAS

Bericht door RANGE ROVER BAS »

bedankt voor de tips!

Wat ik eigenlijk bedoel is een een soort vezelspray. Zo uit het potje.
Hoe moet ik dat nou uitleggen eh...
Je neemt stof, dat stop je in een spuitbus, je verkoopt het aan een RR hemeltje bezitter en die spuit het op vervolgens op zn hemeltje...
Fred

Bericht door Fred »

Heb nog een rol zwarte bekledingstof staan.
Is 140cm breed,kan je zo komen halen.

gr Fred
witje110

Bericht door witje110 »

Die soort spuitbussen ken ik niet, en lijkt mij ook lastig te verwerken, en voordeel van stof is ook, dat je gaten en scheuren in het hemeltje zelf mooi kan wegwerken.
en het is echt niet zo moeilijk om de stof te lijmen hoor, ik wil je wel helpen ;-)

Marijke
Frans Bonnes

Bericht door Frans Bonnes »

Aha, verslaaft aan de lijm. ;-)

Frans Bonnes
Frank RRV8 Eendmerc 220D'73enz

Bericht door Frank RRV8 Eendmerc 220D'73enz »

Ik heb weer heel slechte ervaringen met de spuitlijm van jeroen (met zwaardere stof) en hele goede met een pot bisonkit.

groet frank
henri

Bericht door henri »

bizon kit is heel mooi spul.
bizon kit moet je verwerken in zo klein mogelijke ruimte
word je lekker hai van
nee, zonder gekheid ruimte goed ventileren want je wordt er zo beroerd van als een kat.
ik spreek uit ervaring!

groeten Henri
Hans RRC V8 '76 'Abe'

Bericht door Hans RRC V8 '76 'Abe' »

Ja klopt, precies zoals Marijke zegt. Stof eraf, lijmen (al dan niet gespoten, het zit nog steeds!) en een nieuwe niet te zware rekbare stof nemen. Ik heb voor fleece gekozen. Lig je tenminste lekker zacht na de eland-proef.

Met groet, Hans
P&O109V8+RR

Bericht door P&O109V8+RR »

misschien eens bij een treintjes/modelbouw speciaalzaak gaan kijken, of eens informeren bij maquettebouwers? volgens mij bestaat er wel modelspuitgras maar of dat nou zo mooi kleurt...

gr.
peter
Jeffrey

Bericht door Jeffrey »

Ik wou ook nog ff reageren op je hemeltje. Ik ben sinds kort de eigenaar van een RR classic oldtimer en heb zelf mijn hemeltje geplakt. In mijn geval heb ik kunstleer gebruikt deze stof is vrij rekbaar en in heel veel kleuren te krijgen. Ik hem beplakt met patex power lijmspray die je in elke doe het zelfzaak kan kopen zoals de praxis etc. Je hebt de spray ook van bison maar dit is niet zo goed als de patex. Het werkt absoluut top. Ik heb vanwege het kunstleer een fohn gebruikt om de vormen goed strak te krijgen door de warmte rekt de stof nog makkelijker mee. Ik hoop dat je er wat aan hebt maar het werkt echt en makkelijk. Sucses!!!
Jeffrey

Bericht door Jeffrey »

Ik wou ook nog ff reageren op je hemeltje. Ik ben sinds kort de eigenaar van een RR classic oldtimer en heb zelf mijn hemeltje geplakt. In mijn geval heb ik kunstleer gebruikt deze stof is vrij rekbaar en in heel veel kleuren te krijgen. Ik hem beplakt met patex power lijmspray die je in elke doe het zelfzaak kan kopen zoals de praxis etc. Je hebt de spray ook van bison maar dit is niet zo goed als de patex. Het werkt absoluut top. Ik heb vanwege het kunstleer een fohn gebruikt om de vormen goed strak te krijgen door de warmte rekt de stof nog makkelijker mee. Ik hoop dat je er wat aan hebt maar het werkt echt en makkelijk. Sucses!!!RANGE ROVER BAS schreef:
>
> Weet iemand of je een hemeltje met een of andere 'stofspray'
> kan bespuiten?
> Zoals ze ook wel eens op muren doen. Met structuurtjes enzo...
Jeffrey

Bericht door Jeffrey »

Ik wou ook nog ff reageren op je hemeltje. Ik ben sinds kort de eigenaar van een RR classic oldtimer en heb zelf mijn hemeltje geplakt. In mijn geval heb ik kunstleer gebruikt deze stof is vrij rekbaar en in heel veel kleuren te krijgen. Ik hem beplakt met patex power lijmspray die je in elke doe het zelfzaak kan kopen zoals de praxis etc. Je hebt de spray ook van bison maar dit is niet zo goed als de patex. Het werkt absoluut top. Ik heb vanwege het kunstleer een fohn gebruikt om de vormen goed strak te krijgen door de warmte rekt de stof nog makkelijker mee. Ik hoop dat je er wat aan hebt maar het werkt echt en makkelijk. Sucses!!!RANGE ROVER BAS schreef:
>
> Weet iemand of je een hemeltje met een of andere 'stofspray'
> kan bespuiten?
> Zoals ze ook wel eens op muren doen. Met structuurtjes enzo...
Plaats reactie