Ontsteking stukje bij beetje
Geplaatst: wo 31 mei 2006, 12:54
De Spartaan wil af en toe niet echt heel lekker.
Eerder had ik alle bekabeling, bougies en verdelerkap al vervangen en dacht hiermee het probleem opgelost te hebben (vocht op oude kabels is niet tof)
Afgelopen week starte hij slecht en met de caravan erachter was een top van 75/80 net te bereiken.
Gisteren het kleine benzine filter voor de carberateur verwijderd (op advies uit vorige potings) op verdenking van lucht in dat filtertje en 's avonds de condensator in de ontstekingsbehuizing ook even vervangen.
Volgens mij scheelt dit zeker 15 km/pu (of windje mee)
Hij starte vanochtend iig een stuk beter.
Alleen schokt hij nog wat bij acceleratie. vooral in de drie en vier
Vraag:
Kun je het vacuummembraam ook los vervangen????
En maakt de diameter van de vacuumleiding wezenlijk verschil voor de vervroeging???
In mijn idee kan een kleinere leiding meer onderdruk transporteren/vasthouden dan een dikke.
Er zit nu een relatief dunne koperen leiding tussen met goede afdichting op de carberateur en vervroeging.
Uiteraard kan ik de hele ontsteking eruittrekken en er een nieuwe in zetten. maar dan leer ik niks over het oplossen van problemen bij bepaalde mankementen. En dat is nou juist zo leuk.
Oohh is er ergens een goede uitleg van het stellen van de ketakpunten op internet te vinden.
Na het kleppenstellen wil ik nu ook even de contactpuntjes beetpakken.
Groeten
JW
Eerder had ik alle bekabeling, bougies en verdelerkap al vervangen en dacht hiermee het probleem opgelost te hebben (vocht op oude kabels is niet tof)
Afgelopen week starte hij slecht en met de caravan erachter was een top van 75/80 net te bereiken.
Gisteren het kleine benzine filter voor de carberateur verwijderd (op advies uit vorige potings) op verdenking van lucht in dat filtertje en 's avonds de condensator in de ontstekingsbehuizing ook even vervangen.
Volgens mij scheelt dit zeker 15 km/pu (of windje mee)
Hij starte vanochtend iig een stuk beter.
Alleen schokt hij nog wat bij acceleratie. vooral in de drie en vier
Vraag:
Kun je het vacuummembraam ook los vervangen????
En maakt de diameter van de vacuumleiding wezenlijk verschil voor de vervroeging???
In mijn idee kan een kleinere leiding meer onderdruk transporteren/vasthouden dan een dikke.
Er zit nu een relatief dunne koperen leiding tussen met goede afdichting op de carberateur en vervroeging.
Uiteraard kan ik de hele ontsteking eruittrekken en er een nieuwe in zetten. maar dan leer ik niks over het oplossen van problemen bij bepaalde mankementen. En dat is nou juist zo leuk.
Oohh is er ergens een goede uitleg van het stellen van de ketakpunten op internet te vinden.
Na het kleppenstellen wil ik nu ook even de contactpuntjes beetpakken.
Groeten
JW