Draairichting dieselpomp.
Geplaatst: ma 22 mei 2006, 02:19
Series III 109 Diesel 2.25 1979 exleger
Ik wil toch nog even met mn dieselpomp stoeien....
Ik ben er inmiddels achter dat het volgens alle regels afstellen van de brandstofpomp voor normale stervelingen niet echt haalbaar is.
Experimenteren wel. Een paar mm met de klok mee of een paar mm tegen de klok in.
Uitgaande van inwendige slijtages en daarop voortbordurende, dat de inspuiting wat achter gaat lopen, lijkt het me, dat de inspuiting ''vervroegd" moet worden.
Mijn vraag: als ik bovenop de pomp kijk en ik verdraai deze ''met de klok mee", "vervroeg" ik dan of "verlaat" ik dan?
Gegroet en het zal nu echt niet lang meer duren of ik zal mijn (Laro-) neus ook eens laten zien bij een van de evenementen.
(Nog even wat vlekjes wegwerken (remmen, rook ( wordt al minder)))
Ik wil toch nog even met mn dieselpomp stoeien....
Ik ben er inmiddels achter dat het volgens alle regels afstellen van de brandstofpomp voor normale stervelingen niet echt haalbaar is.
Experimenteren wel. Een paar mm met de klok mee of een paar mm tegen de klok in.
Uitgaande van inwendige slijtages en daarop voortbordurende, dat de inspuiting wat achter gaat lopen, lijkt het me, dat de inspuiting ''vervroegd" moet worden.
Mijn vraag: als ik bovenop de pomp kijk en ik verdraai deze ''met de klok mee", "vervroeg" ik dan of "verlaat" ik dan?
Gegroet en het zal nu echt niet lang meer duren of ik zal mijn (Laro-) neus ook eens laten zien bij een van de evenementen.
(Nog even wat vlekjes wegwerken (remmen, rook ( wordt al minder)))