Raadseltje
Geplaatst: za 20 mei 2006, 14:46
Gezien wat roestvorming op mijn chassis wil ik eea weer eens laten behandelen (LR110 300tdi, 1996). Er zijn al heel wat postings over geweest maar toch.... wat is nu het handigst, tectiel ML of een Wax behandeling. Navraag bij de diverse bedrijven die dit soort handelingen verrichten brengen geen duidelijkheid. Verschillende beweringen...
* tectiel ML is steviger/degelijker dan Wax en zou dus bestendiger zijn bij off road gebruik
* wax is met name voor oldtimers welke "niet veel buiten komen"
* kan je de binnenkant van de chassis buizen nu wel of niet reinigen
* maakt het niet uit als die binnenkant vies is en er eenvoudig wel Wax of textiel
overheengespoeten wordt
* etc.
Vele vragen en veeeeeel prijsverschil (400 tot 1500 euro) voor een behandeling. Velen adviseren Jan van Egmond, lijkt degelijk, zeer prijzig maar alleen een Wax oplossing. En als Wax nou niet goed is dan is het wel heel zonde van het geld. Voor de lage prijs (tectiel ML), lijkt goedkoop maar wordt de binnenkant van het chassis danwel goed gedaan want daar is roest het meets kritisch....
Welke goeroe onder ons kan mij helpen met de juiste keuze???
Gert-Jan
LR110 trektorro
* tectiel ML is steviger/degelijker dan Wax en zou dus bestendiger zijn bij off road gebruik
* wax is met name voor oldtimers welke "niet veel buiten komen"
* kan je de binnenkant van de chassis buizen nu wel of niet reinigen
* maakt het niet uit als die binnenkant vies is en er eenvoudig wel Wax of textiel
overheengespoeten wordt
* etc.
Vele vragen en veeeeeel prijsverschil (400 tot 1500 euro) voor een behandeling. Velen adviseren Jan van Egmond, lijkt degelijk, zeer prijzig maar alleen een Wax oplossing. En als Wax nou niet goed is dan is het wel heel zonde van het geld. Voor de lage prijs (tectiel ML), lijkt goedkoop maar wordt de binnenkant van het chassis danwel goed gedaan want daar is roest het meets kritisch....
Welke goeroe onder ons kan mij helpen met de juiste keuze???
Gert-Jan
LR110 trektorro