Pagina 1 van 1

Apk en nog wat

Geplaatst: za 05 apr 2003, 06:27
door Ed Dinee
3 Vragen, en dat op de vroege morgen.
Drink maar eerst de koffie op.

1; Weet iemand een goed Apk adres omgeving Almere voor m'n 88 lw? (benzine)

2; Als ik m'n handrem aan wil trekken terwijl de auto rijdt, (bv 20 km) hoor
ik een hoop geklapper onder de auto.(durf deze niet strak te trekken)
Als ik bijna stil sta, hoor je dit niet.
What is wrong.
Is dit een landrover kwaal of moet ik gaan sleutelen.

3; Heeft iemand al ervaring in het reviseren van een Zenith carburateur??
En zoja, waar moet je specifiek op letten.

Alvast bedankt voor de info, en welterusten.

Ed Landrover 88" Lightweight pick-up '71 benz.

Re: Apk en nog wat

Geplaatst: za 05 apr 2003, 08:30
door Edgar
Hoi Ed,

De handrem van de landrover zit op de centrale as achter de versnellings bak. Trek deze nooit aan als je rijdt, je steek assen kunnen breken. De geklapper komt omdat je echt alles blokkeert.

Sterkte met de APK.

Groeten
Edgar

Re: Apk en handrem en zo

Geplaatst: za 05 apr 2003, 09:24
door Aad Koene
Goeiemogen Ed,

Voordat ik verder ga met mijn antwoord eerst dit:

Trek NOOIT aan de handrem als de Land Rover voor of achteruit rolt of rijdt!!!

Dit is de schrik van elke LR eigenaar als die naar de APK gaat of iemand in zijn LR laat rijden.
Een Land Rover heeft een transmissierem en blokkeert de aandrijflijn door daar een as in te steken, je loopt dus het risico alles te breken wat er tussen je koppeling en je banden in zit.

Goed APK.

Ikzelf heb hele goede ervaring met de APK stations van de ANWB.
Ze zijn onafhankelijk en hebben geen belangen bij afkeuren van onderdelen uit oogpunt van winstbejag, immers er zijn geen garages aan verbonden.
Je krijgt netjes een volledig overzicht van de eventuele afkeuringspunten en 14 dagen de tijd om het te herstellen.
Enige nadeel is dat er afgekeurt kan worden op kleinigheden, immers ze hebben geen garage en herstellen niets tijdens een keuring.
Soms mag je zelfs met de keurmeester meelopen als je het netjes vraagt, kan je veel van leren.

Revisie Zenith Carburateur:

Zenith is een vrij eenvoudige carb en er zijn standaard revisiesetjes voor te koop.
Een aantal punten die extra aandacht behoeven zijn:
- Dichtmaken van het Warbhole (zie eerdere postings hierover)
- Of de correcte CO2 naald erbij zit (er zijn 3 verschillende types)
- Let goed op of er naalden, sproers of verstuivers inzitten die afgesteld moeten worden
- Doe het voorzicht en met beleid, het is een delicaat apparaat.

Succes,

Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"