swivels Serie IIa
swivels Serie IIa
Ben met een oudje bezig. Serie IIa uit 1960. Nu zijn de swivelbollen en pennen etc. flink aangevreten. Kan ik hier ongestraft de swivels van een serie III tegenaan plakken? Aandrijfgedeelte (assen, homokineet etc. ) zijn nog goed, dus die worden niet vervangen.
Re: swivels Serie IIa
homokineet?????
als jij een homokineet hebt in je series dan ligt er een andere as onder dan standaard is....
weet je zeker dat je homokineten hebt?? zo ja, zoek dan eerst uit waar deze vooras vandaan komt want een s3 gaat dan gegarandeerd niet passen.
janzzen
als jij een homokineet hebt in je series dan ligt er een andere as onder dan standaard is....
weet je zeker dat je homokineten hebt?? zo ja, zoek dan eerst uit waar deze vooras vandaan komt want een s3 gaat dan gegarandeerd niet passen.
janzzen
Homokineten was fout. Is wel een originele SII as. Fout zit weer eens in een klein woordje.
"Is wel een originele SII as. Fout zit weer eens in een klein woordje."
En soms ook in een klein lettertje...
Doorgaans is het verschil tussen een SII en een IIa iets voor puristen, waar ik je niet mee zou lastigvallen.
Het toeval wil echter dat de stuurarmen bij een SII aan de bovenkant van de swivels vastzitten en bij een IIa aan de onderkant. Als ik het goed heb - maar pin me er niet op vast - werd die verandering doorgevoerd toen de SII door de IIa werd opgevolgd in september 1961.
Zie voor beide typen ook:
[www.paddockspares.com]
Hermen
En soms ook in een klein lettertje...
Doorgaans is het verschil tussen een SII en een IIa iets voor puristen, waar ik je niet mee zou lastigvallen.
Het toeval wil echter dat de stuurarmen bij een SII aan de bovenkant van de swivels vastzitten en bij een IIa aan de onderkant. Als ik het goed heb - maar pin me er niet op vast - werd die verandering doorgevoerd toen de SII door de IIa werd opgevolgd in september 1961.
Zie voor beide typen ook:
[www.paddockspares.com]
Hermen
Als ie uit 60 is is het mogelijk een volbloed series II. Daarbij zitten de stuurarmen aan de bovenzijde van de swivels. Ik vermoed dat dat niet gelijk is aande swivels van een S3. Daar zitten de stuurarmen aan de onderzijde.
Dennis
Dennis
ok...
gelukkig maar, god weet wat je anders voor as had gehad....
en verder, ik zou de onderdelen nummers vergelijken, is de makkelijkste manier lijkt me. er is vast wel iemand die dat zo kan vinden. Dennis beretti (sorrie dennis als ik je naam verkeerd schrijf) weet vaak veel van dit soort dingen.
ik zou gewoon de vraag even stellen als je er niet uitkomt.
janzzen
gelukkig maar, god weet wat je anders voor as had gehad....
en verder, ik zou de onderdelen nummers vergelijken, is de makkelijkste manier lijkt me. er is vast wel iemand die dat zo kan vinden. Dennis beretti (sorrie dennis als ik je naam verkeerd schrijf) weet vaak veel van dit soort dingen.
ik zou gewoon de vraag even stellen als je er niet uitkomt.
janzzen
Aha, weer wat bijgeleerd. Stuurarmen zitten aan de bovenkant. Is dus een S II. Wordt volgens mij toch alleen maar bollen vervangen, want het is ook nog eens een RHD. Swivels kloppen dan toch al niet.