achterrem blokken 1999 defender 90

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
fred101

achterrem blokken 1999 defender 90

Bericht door fred101 »

Ik heb laatst de 90 van irene een beurt gegeven en daarbij zaten de linker en rechter achterremblokken niet gelijk. Deze blokken hebben een plaatje aan een kant zitten zodat ze als het ware scheef tegen de schijf worden gedrukt. In het TD5 Workshop boek staat een plaatje maar daar staat niet bij of het hier om het rechter of linker wiel gaat en dus heb ik geen idee of de shims nu naar de voorkant van de auto of naar de achterkant moeten wijzen. Op de Rave cd en in het duitse boek heb ik ook geen duidelijker plaatje gevonden. Weet iemand hoe ze moeten. Ik heb ze nu naar achter zitten. (omdat de rem die naar voren zat erg lawaaiig was).

Fred101
RoLandRover

Re: achterrem blokken 1999 defender 90

Bericht door RoLandRover »

Hmm,..bij fietsen loopt het wiel(de schijf) in een fuik zeg maar

/ [] \
--[]--
..[]..

de remblokken staan dan zo dat vanuit de draairichting gezien de de ruimte tussen de blokken nouwer word.

een beetje scheef met een minimaal verschil. Ik kan me goed voorstllen dat het om een antipiep gaat. maar euh,....heb je een fototje? je maakt me nieuwsgierig naar de uitvoering van zo'n systeem.

gr,

Roland
anton & dietert

Bericht door anton & dietert »

haynes zegt :note that on some models shims will be fitted to the rear of the brake pad (s) (as applicable) where this is so ,note their correct fittet locations on removal ,and ensure that they are correctly positioned on refitting. nu weet je nog niets maar dat is altijd bij die handboeken maar in het andere boek staat een plaatje maar dat is ook niet duidelijk nu een hoop gezoek maar ik hoop dat je er wat mee kan gr anton & dietert
arthur verhalle

Bericht door arthur verhalle »

Het is misschien niet de snelste manier, maar ik ben die @@@**&&& plaatjes kwijtgeraakt en heb gewoon de remblokken een beetje schuin vlak gegeven...... Probleem vlekkeloos opgelost dacht ik.

Arthur
fred101

Bericht door fred101 »

Ik heb ze nu zo zitten dat ze eerst naar de draairichting dicht gaan. Ik dacht dan kunnen er geen steentjes tussen komen. Maar bij een fiets moeten ze dus andersom. Ze zaten per wiel verschillend dus ik kon niet kijken wat de goede was. De laatste monteur heeft waarschijnlijk ook in het boek gekeken en ze bij elke rem gedaan zoals die ene op het plaatje. Dan fuikt de ene wel en de andere niet.

Fred101 (die ook niet wil, kapot solenoid en geen idee welk type, dat wordt een nieuw binnenwerk maken...)
Frans Bonnes

Bericht door Frans Bonnes »

Fred.

Op de orginele startmotor van de 101 staat ergens het nummer M100.

Maar de startmotor is ook te vervangen door een nieuwer type dat op de RR is gebruikt.
Is veel over geschreven op de Yahoo-site.
Daar even een zoekopdracht doen.

Informeer anders eens in Leerdam bij de startmotor / dynamo reparateur. Was in het verleden niet zo duur ook.

Frans Bonnes
fred101

Bericht door fred101 »

Mijn startmotor is niet orgineel, volgens Nick Kay is hij veel groter. Ik heb hem gereviseerd en hij werkt perfect alleen is het solenoid ingebrand. Ik heb de plaat al gesoldeerd en gevlakt, een nieuwe isolator gedraaid en de contactbouten ook gevlakt maar nu raken ze elkaar niet meer (ring te dik of plaat/bouten te dun geworden denk ik.) Die bouten zijn het probleem niet. Die maak ik zo maar die plaat is lastiger (moet ik een aardig dik stukje koperplaat vinden)

Maar ik zal bij zo'n bedrijf (in Den Bosch weet ik er een) eens vragen of ze losse solenoids hebben.

Fred101
Plaats reactie