Hoi,
Ik heb een 109 ex-leger uit 1979, 2.25 diesel. Met regelmaat houdt hij in bij het optrekken, alsof ie wil afslaan. Soms kan ik dat voorkomen door terug te schakelen of gas te geven met de koppeling in. Soms helpt er geen moedertje lief aan. Na lang starten slaat ie altijd wel weer aan en kan ik verder rijden. Vaak zonder probleem. Soms heb ik dagen geen last. Rara.
De kraan tussen de twee tanks is er tussenuit gehaald: hij staat nu rechtstreeks op de rechter tank. Dus die kan het niet zijn.
Wie heeft een idee of suggestie
inhouden en afslaan diesel 2.25
Re: inhouden en afslaan diesel 2.25
Hans,
Als eerste zou ik het dieselfilter controleren/vervangen. Controleer dan meteen de bezinkselkolf, deze zit zit op het chassis onder rechter voorzitting.
Als dat niet helpt zou ik de opvoerpomp, aanvoer- en afvoerleidingen controleren op defect cq. verstoppingen.
Hanno
Als eerste zou ik het dieselfilter controleren/vervangen. Controleer dan meteen de bezinkselkolf, deze zit zit op het chassis onder rechter voorzitting.
Als dat niet helpt zou ik de opvoerpomp, aanvoer- en afvoerleidingen controleren op defect cq. verstoppingen.
Hanno
Re: inhouden en afslaan diesel 2.25
Kijk eens of hij geen vacuüm zuigt in de tank.
Sybren
Sybren