Duikende SIII 88
Duikende SIII 88
Ik ben bezig een SerieIII 88 militair RDW fertig te maken.
Als ik van de voorkant naar de wagen kijk dan duikt/trekt hangt ie ik denk een cm of 4 naar rechts.
Dus de rechterkant staat lager bij de grond dan links.
De schokdempers wijken t.o.v. elkaar een paar cm af links hoger dan rechts.
De vraag is waar kan dit aan liggen???
De brandstoftank rechts (passagier) is leeg,lijkt mij toch niet de oorzaak.
Graag van jullie wat tips?
groet
Rinus
Als ik van de voorkant naar de wagen kijk dan duikt/trekt hangt ie ik denk een cm of 4 naar rechts.
Dus de rechterkant staat lager bij de grond dan links.
De schokdempers wijken t.o.v. elkaar een paar cm af links hoger dan rechts.
De vraag is waar kan dit aan liggen???
De brandstoftank rechts (passagier) is leeg,lijkt mij toch niet de oorzaak.
Graag van jullie wat tips?
groet
Rinus
Re: Duikende SIII 88
Bladveren doorgezakt?
Mijn Series IIa stond ook scheef. Vorige week nieuwe bladveren gemonteerd en nu staat hij weer keurig recht.
Mvg
Rien
Mijn Series IIa stond ook scheef. Vorige week nieuwe bladveren gemonteerd en nu staat hij weer keurig recht.
Mvg
Rien
Een serie staat scheef!!!!!!!!!!!
de bestuurders kant hoor naar ik weet iets hoger te zijn
vreemde is dat bij de aftermarked veren dit effect niet aanwezig is.
Tja je zou kunnen wachten op een reactie van Bowy die is expert in Duikende series
Theo
de bestuurders kant hoor naar ik weet iets hoger te zijn
vreemde is dat bij de aftermarked veren dit effect niet aanwezig is.
Tja je zou kunnen wachten op een reactie van Bowy die is expert in Duikende series
Theo
Inderdaad een Series staat scheef; iets hoger aan de bestuurderskant. Als je "pech" hebt en je hebt een Series van een ander gekocht die hem van rechtsgestuurd linksgestuurd heeft gemaakt zonder de veren te wisselen, komt het vreemd over. Ik schrok er zelf ook van. De RDW is op de hoogte van dit fenomeen. Mijn RDW-zwager heeft al menig "scheve bak" gezien. Geen zorgen dus.
Een series hoort inderdaad iets scheef te staan. Het gewicht van de bestuurder zou dit dan moeten compenseren?! Anyway, als het teveel is kun je proberen de auto iets uit de veren te tillen aan de kant waar hij het diepst staat. Je krikt hem hoger dan de hogere kant. Daarna draai je de bouten los die de veerbushings vastklemmen. Daarna draai je de bouten weer retevast. Als je nu de auto laat zakken staat er dus wat voorspanning op de veer waardoor het kan zijn dat de auto aan die kant iets hoger komt te staan. Deze methode wordt aanbevolen voor "Rocky Mountain" parabolics die stonden toen ik ze nieuw monteerde namelijk ook niet recht toen ik ze er "gewoon" onder had gezet. Na deze ingreep stond de wagen recht. Wellicht het proberen waard.
Groet,
Henk de Witte
Groet,
Henk de Witte
We gaan de truc van Henk eerst eens proberen en dan maar kijken.
ik laat dit nog wel horen
ik laat dit nog wel horen