Tectyl, hammerite en chassislak
Geplaatst: wo 02 apr 2003, 21:05
Hallo allemaal,
Ok ik wil hier absoluut geen nieuwe discussie starten over hammerite, tectyl of ander spul, maar ik moet toch het volgende even kwijt.
Het chassis is ontdaan van tectyl. vervolgens met de komborstel schoongemaakt en opgeruwt. Vervolgens eerst met thinner de eventueel achter gebleven en met de komborstel uitgewreven tectyl nog eens verwijderd. Daarna het hele zaakje met wasbenzine nog een keer ontvet en verlvolgens alles met pure owatrol ingesmeerd. Toen een laag menie erover....... tot dusver lijkt dus alles ok. Maar nu. wie kan mij nou eindelijk een keertje eenduidig vertellen wat er als lak op moet. Bij de ene verfhandel zeggen ze dat Hammerite niet over menie mag volgens de andere is dat geen probleem (het waren beide speciaal zaken). De ene zegt weer dat er geen Hammerite over mag omdat het chassis toch, zeker in het terrein, altijd een beetje zal torderen waardoor door de hardheid van Hammerite deze zal gaan scheuren, terwijl er mensen tussen jullie zijn die blijkbaar wel goede ervaringen met dit spul hebben....of zou ik toch voor chassislak kiezen. En dan wat daar na. moet er nog een laagje tectyl over (zo ja welke) of laten we het gewoon zo. Een wasachtig product kan natuurlijk ook maar kan een product als waxoil ook aan de buitenkant van het chassis gebruikt worden.
Met andere woorden.....kunnen we met z'n allen voor eens en voor altijd het onderwerp chassis behandelingen (voor de buitenkant) afsluiten, wat als de verfspeciaalzaken het hier niet meer weten dan vraag ik het gewoon aan mensen die er wel verstand van hebben. Daarbij hoef ik ook niet meer de hele stad hier door te kachelen om adviezen maar kan ik gewoon met een kop koffie en een gevulde koek achter mijn scherm blijven zitten.
Sorry voor deze misschien al reeds vaak gestelde vraag.
Groet
Vincent......nog geen naam voor ex-109 (zit te denken aan Zomba als in Malawi, vorig jaar geweest en erg mooie en slechte herinneringen aan overgehouden)
Ok ik wil hier absoluut geen nieuwe discussie starten over hammerite, tectyl of ander spul, maar ik moet toch het volgende even kwijt.
Het chassis is ontdaan van tectyl. vervolgens met de komborstel schoongemaakt en opgeruwt. Vervolgens eerst met thinner de eventueel achter gebleven en met de komborstel uitgewreven tectyl nog eens verwijderd. Daarna het hele zaakje met wasbenzine nog een keer ontvet en verlvolgens alles met pure owatrol ingesmeerd. Toen een laag menie erover....... tot dusver lijkt dus alles ok. Maar nu. wie kan mij nou eindelijk een keertje eenduidig vertellen wat er als lak op moet. Bij de ene verfhandel zeggen ze dat Hammerite niet over menie mag volgens de andere is dat geen probleem (het waren beide speciaal zaken). De ene zegt weer dat er geen Hammerite over mag omdat het chassis toch, zeker in het terrein, altijd een beetje zal torderen waardoor door de hardheid van Hammerite deze zal gaan scheuren, terwijl er mensen tussen jullie zijn die blijkbaar wel goede ervaringen met dit spul hebben....of zou ik toch voor chassislak kiezen. En dan wat daar na. moet er nog een laagje tectyl over (zo ja welke) of laten we het gewoon zo. Een wasachtig product kan natuurlijk ook maar kan een product als waxoil ook aan de buitenkant van het chassis gebruikt worden.
Met andere woorden.....kunnen we met z'n allen voor eens en voor altijd het onderwerp chassis behandelingen (voor de buitenkant) afsluiten, wat als de verfspeciaalzaken het hier niet meer weten dan vraag ik het gewoon aan mensen die er wel verstand van hebben. Daarbij hoef ik ook niet meer de hele stad hier door te kachelen om adviezen maar kan ik gewoon met een kop koffie en een gevulde koek achter mijn scherm blijven zitten.
Sorry voor deze misschien al reeds vaak gestelde vraag.
Groet
Vincent......nog geen naam voor ex-109 (zit te denken aan Zomba als in Malawi, vorig jaar geweest en erg mooie en slechte herinneringen aan overgehouden)