revisiebedrijf gezocht voor lekkende stuurbekrachtigingspomp

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
SIII109Dstawag

revisiebedrijf gezocht voor lekkende stuurbekrachtigingspomp

Bericht door SIII109Dstawag »

Onze 109 is voorzien van een stuurbekrachtiging met een hydraulischepomp aangedreven door een v-snaar, de pomp lekt nogal wat hydraulische olie, wie weet een revisiebedrijf in de buurt van Zwolle, systeem is te vergelijken met het TIC systeem maar dan van Santana,
vriendelijke groet, erik
John van der Velde

Re: revisiebedrijf gezocht voor lekkende stuurbekrachtigingspomp

Bericht door John van der Velde »

Erik ,

In Zwartsluis zit Hydrosta op het industrie terein de krannerweerd.

die kunnen denk ik je pomp reviseren.

succes groeten John
Cees Klijn

Bericht door Cees Klijn »

Misschien nog een andere oplossing: een additief....
Ik ben echt niet voor dat soort spullen, maar ik had met mn Chrysler een probleem met de stuurbekrachtigingspomp (kwam te laat in) en dat ding zat zo ver weggestopt, dat reparatie zowat onmogelijk is. Via-via en zoekende op het net kwam ik op een alternatief, waar anderen goede resultaten mee hadden geboekt: van Lucas Oils: Power Steering Stop Leak. Afijn, ik dat spul geprobeerd: eerst wat olie uit het reservoir en toen dat spul erin. Een rode, dikke,vettige, stroperige vloeistof. Kostte wel zo'n 17 Euro. En je gelooft het of niet: starten en mijn stuurproblemen waren weg...
Het spul werkt dus ook om lekken te dichten in je stuurbekrachtiging en als soort onderhoud voor je keerringen. Wynns heeft ook zoiets, maar daar weet ik verder niets van. Waarschijnlijk min of meer hetzelfde spul.
Ik zeg er dus wel bij: bij MIJ werkte het.

Groetjes,
Cees
polar bear

Bericht door polar bear »

Ik heb een vergelijkbaar systeem, van Riva Calzoni, dat ook lekt.
Zijn er overigens veel mensen met een series met stuurbekrachtiging? en wat voor n systemen hebben jullie dan?
Plaats reactie