FREELANDER problemen
Geplaatst: za 22 apr 2006, 19:57
Toen ik bijna een jaar geleden mijn Freelander (BENZINE 12-1998) Kocht merkte ik al snel door het lekken van koelvloeistof naar buiten toe dat mijn cylinderkop te warm was geworden met als gevolg een lekke koppakking.
Vervolgens ben ik via dit forum aan de weet gekomen dat dit een veelvuldig probleem was met de oude benzine Freelanders.
Vervolgens heb ik volgens het boekje de nieuwe koppakking gemonteerd met nieuwe metalen bussen en een verstevigde koppakking vertelde LANDROVER mij.
Tevens heb ik modificatie's uitgevoerd zoals het verwijderen van de thermostaat en die met de nieuwe slangen voorin gezet. Ook is de pakking van het inlaatspruitstuk vervangen door een "upgrade".
Alles volgens de adviezen van LANDROVER en internet, kop laten afvlakken, en deze bleek enkel niet vlak te zijn, maar niet beschadigd of met haar scheurtjes besmet.
Vervolgens na montage een half jaar probleemloos gereden, geen koelvloeistof verbruik of te warme motor.
Ben zelf met de caravan weg geweest met de Landrover en dit ging prima.
Nu sinds een paar weken begon hij slecht te starten, hij liep de eerste seconden op 3 cylinders als hij koud was. BOUGIES maar vervangen....Dacht dat dat het zou zijn maar dat was niet het geval, ik zie namelijk ook dat het koelvloeistof nivo daald.
Ik zie geen olie in mijn koelvloeistof, ook niet andersom, tevens geen lekkage naar buiten toe, alles is droog.
Het ziet er naar uit dat mijn koppakking lekt tussen de cylinders naar de kop, dit denk ik dan.
Wat zou ik tijdens de montage van de koppakking verkeerd hebben gedaan dat hij nu naar 5000 km gaat lekken?
Mag je deze kop ook natrekken, zodat de cylinderbus wat strakker op de koppakking zit?
Wat is het beste om nu te ondernemen?
gr
Maurits
Vervolgens ben ik via dit forum aan de weet gekomen dat dit een veelvuldig probleem was met de oude benzine Freelanders.
Vervolgens heb ik volgens het boekje de nieuwe koppakking gemonteerd met nieuwe metalen bussen en een verstevigde koppakking vertelde LANDROVER mij.
Tevens heb ik modificatie's uitgevoerd zoals het verwijderen van de thermostaat en die met de nieuwe slangen voorin gezet. Ook is de pakking van het inlaatspruitstuk vervangen door een "upgrade".
Alles volgens de adviezen van LANDROVER en internet, kop laten afvlakken, en deze bleek enkel niet vlak te zijn, maar niet beschadigd of met haar scheurtjes besmet.
Vervolgens na montage een half jaar probleemloos gereden, geen koelvloeistof verbruik of te warme motor.
Ben zelf met de caravan weg geweest met de Landrover en dit ging prima.
Nu sinds een paar weken begon hij slecht te starten, hij liep de eerste seconden op 3 cylinders als hij koud was. BOUGIES maar vervangen....Dacht dat dat het zou zijn maar dat was niet het geval, ik zie namelijk ook dat het koelvloeistof nivo daald.
Ik zie geen olie in mijn koelvloeistof, ook niet andersom, tevens geen lekkage naar buiten toe, alles is droog.
Het ziet er naar uit dat mijn koppakking lekt tussen de cylinders naar de kop, dit denk ik dan.
Wat zou ik tijdens de montage van de koppakking verkeerd hebben gedaan dat hij nu naar 5000 km gaat lekken?
Mag je deze kop ook natrekken, zodat de cylinderbus wat strakker op de koppakking zit?
Wat is het beste om nu te ondernemen?
gr
Maurits