Hij doet ut weer
Geplaatst: zo 30 mar 2003, 23:33
Terug van vakantie met frisse tegenzin in de doorgebrande draden van de forward control gedoken.
Conclusie, deze dame lijdt aan een ernstig geval van kabelmoeheid en op den duur zal alles wel een keer ververst moeten worden
overal zie je breukjes in de isolatie en coroderende contacten.
De directe schade viel nogal mee, een paar geroosterde aardkabeltjes en een doorgebrand contactslot.
Voorlopig heb ik deze vervangen en ben ik dus weer onderweg. (ik heb de wagen namelijk af en toe nodig en ik heb nu even niet de tijd om de hele bedrading na te lopen en op te schonen)
Wel vraag ik me af of het nu verstandig is om in ieder geval tijdelijk een extra zekering op te nemen in het systeem.
Is het bijvoorbeeld mogelijk om een zwevende zekering op te nemen in de kabel die vanaf de startmotor naar het contactslot loopt en het hele systeem van stroom voorziet en hoe zwaar moet die dan zijn? 100A? lijkt me voldoende om niet zomaar te klappen maar wel om een kortsluiting zoals laatst iets sneller af te vangen als ik het zelf kan.
Bovendien werkt dat ook als ik even niet in de buurt ben, want als ik iets trager was geweest was er waarschijnlijk meer in rook opgegaan als die halve meter isolatie die ik nu kwijt was.
(en ik haal dan m'n handen niet open aan de accubak en das dan ook wel weer prettig
)
Is zoiets gewoon te koop? Of zijn er ander slimme ideeen.
Groet, Wilberth
Conclusie, deze dame lijdt aan een ernstig geval van kabelmoeheid en op den duur zal alles wel een keer ververst moeten worden

De directe schade viel nogal mee, een paar geroosterde aardkabeltjes en een doorgebrand contactslot.
Voorlopig heb ik deze vervangen en ben ik dus weer onderweg. (ik heb de wagen namelijk af en toe nodig en ik heb nu even niet de tijd om de hele bedrading na te lopen en op te schonen)
Wel vraag ik me af of het nu verstandig is om in ieder geval tijdelijk een extra zekering op te nemen in het systeem.
Is het bijvoorbeeld mogelijk om een zwevende zekering op te nemen in de kabel die vanaf de startmotor naar het contactslot loopt en het hele systeem van stroom voorziet en hoe zwaar moet die dan zijn? 100A? lijkt me voldoende om niet zomaar te klappen maar wel om een kortsluiting zoals laatst iets sneller af te vangen als ik het zelf kan.
Bovendien werkt dat ook als ik even niet in de buurt ben, want als ik iets trager was geweest was er waarschijnlijk meer in rook opgegaan als die halve meter isolatie die ik nu kwijt was.
(en ik haal dan m'n handen niet open aan de accubak en das dan ook wel weer prettig

Is zoiets gewoon te koop? Of zijn er ander slimme ideeen.
Groet, Wilberth