via mijn lieve schoonzoon kreeg ik een nieuw dak. iets ouder als de mijne, maar 63 jaar oud of zo. mooi rood geverfd ooit in zwitserland door de brandweer. en heeft maar een jaar of 12 in de bosjes gestaan. dus zo goed als nieuw, maar beter als de mijne.
misten wat popnageltjes(deuh welk dak niet) origineel hemeltje, wat uit elkaar viel als je er naar keek, laat staan dat ik hem er goed uit kreeg.
dakluikjes in redelijke staat, maar beetje vliegroest.
dusssssss schoonmaken dichtpoppen opknappen.
nu ben ik iemand die nooit doet wat een ander doet. ga liever mijn eigen weg.
zo heb ik een fabriek in België gevonden die verf en coatings maakt die mij ideaal leken.
200 % elasticiteit, maakt waterdicht, alle kleuren verkrijgbaar, sterk, etcetc. de brug naar Zweden wordt er ook mee geschilderd. net als booreilanden en andere stalen gebouwen. oja kan ook op aluminium en is primer en coating in 1. ze hadden het alleen nog nooit op een land rover(of andere wagen) gesmeerd. nieuwsgierig als ik ben naar zo,n wonder coating toch maar besteld.(oja was nog goedkoper als de reguliere verfen ook nog)
volgens de fabriek moet ik het wel spuiten met airless. had ik nog nooit van gehoord.
dussss nu komt het stukje handleiding lezen.
ikke heb geen spuit dus toch gewoon met roller.
kwastje dan?
dus na lang zoeken naar een goedkope airless spuit die dikke toei kan spuiten eentje gevonden en gekocht.
handleiding vluchtig doorgenomen.
handleiding zegt oefen eerst op karton of zo. ja daaaag kost verf en ik kan alles dus dit ook.
wel na 3 seconden had ik een plas coating van een meter diep op mijn dak staan..
zootje!!!!!!!! dus toch maar weer boekje gepakt. o wacht voor latex(ook dikke tjatz) moet je een dunnere spuitmond hebben en iets minder druk. anders krijg je een plas van een meter diep.
dussss het dak is nu gebroken wit met een beetje structuur, erg mooi en apart dat dan weer wel.
zal van de week even nieuw coating bestellen want het gaat er hard door heen met zo,n spuit als je de handleiding van de verf en de spuit niet leest/gebruikt.