sh...t vandaag de uitlaat pas gemaakt alles ontlucht (alweer ) en de motor gestart. liep als een zonnetje. toen wilde ik de koppeling intrappen... mis!
de koppeling gaat heel licht. TE licht. hij wil niet ontkoppelen.
ik heb een sIIa drukgroep met bijbehorende koppelingsplaat.
het zou moeten passen in combinatie met een 2.5 N/A blok .
wat klopt hier niet?? zie ik iets over het hoofd???
ik weet dat er meer prikkers met een 2.5 N/A blok rijden. wat voor een koppeling hebben die gemonteerd???????????????????
Ik heb ook pas een 2.5 ingebouwd.Ik heb een drukgroep van een 2.5 gebruikt en een koppelingsplaat van een Series.De drukgroep van een series zou ook moeten passen, maar die van een 2.5 zou iets sterker zijn...
ik wil morgen kijken wat het precies is!! denk zelf dat er (te veel) ruimte is tussen het druklager en de drukgroep. maar weet dit nog niet zeker want de bak zit nog aan de motor.
als mijn vermoeden waar is wil ik een (stuk) oude drukbus voor de drukbus lassen om de ruimte op te vullen.
Aad wat voor een versnellingbak heb jij?? en wat voor een drukgroep??
Deze combinatie zou moeten werken.
Er mag trouwens op het armpje waar de drukstang van de hulpcilinder op gemonteerd wordt geen terugtrekveer gemonteerd worden bij dit latere S2a type koppeling.
Heb je de hulpcilinder goed afgesteld op de 73,4mm afstand tussen de flens van de cilinder en de onderkant van de vrije moer op de drukstang?
Hmmm.... dat is toch een diafragma drukgroep ?
En je v-bak heeft geen druklager maar een ring ???
Volgens mij passen deze niet bij elkaar.
Je zou hier zo'n drukgroep met 3 vingers op moeten zetten.
Of heb ik het mis ?
In dit geval zit je er naast Marc.
De latere S2a diesels en de S2a 6 cilinders hebben standaard een diafragma drukgroep. Deze is het onderscheiden van de S3 drukgroep door de ring in het midden van de drukgroep. Op de eerste foto kun je de ring zien.
Op de latere S2a was deze diafragma drukgroep ook als optie verkrijgbaar op de 4 cilinder benzinemodellen.
De S3 drukgroep heeft die ring niet, hierbij loopt het druklager direct op de vingers van de diafragma.