Heb ik weer

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Ron Prins

Heb ik weer

Bericht door Ron Prins »

Ben ik nog aan het uitzoeken hoe het met die spnningsregelaar zit, komt het volgende:
Zet ik de agen uit ( sleutel naar links gedraaid) blijft de motor rustig doorlopen, blijft de verlichting rustig door branden.
Ok ik ga er wel een schakelaar tussen zetten of heeft iemand nog een conctact liggen?
Ron
Je weet wel die van die Rijnleger 109 op personen kenteken met LPG
(hij heeft ook al een verklaring van Landrover Nederland in huis over het mogen trekken van 2000KG)
fred101

Re: Heb ik weer

Bericht door fred101 »

Ik neem aan dat dit niet het probleem is maar toch voor het geval je de auto net hebt en het je eerste is:

Als jij een diesel hebt en je draait het contact uit dan blijft de motor draaien. Je dynamo vindt dit niet zo erg leuk. Er zit op het stuur een knop die je uit moet trekken om de motor af te zetten.

Fred101
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

De Rijnleger Land Rovers rijden op benzine (net als onze 101's).
Die van Ron zelfs op LPG staat hierboven.

Dennis B.
fred101

Bericht door fred101 »

Dom, dom, dom. Dan is het een beetje vreemd dat hij blijft lopen. Als je het contactslot uit zet krijgt de ontsteking geen stroom meer (zit het LPG gebeuren goed geschakelt) Had je er eerst geen last en doet hij dit nu spontaan of doet hij dit na wat aanpassingen cq verbouwing. In het eerste geval is er iets kapot of maakt er wat contact wat dat niet hoort te doen. In het tweede geval heb je iets fout aangesloten.

Fred101
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Waarschijnlijk schakelt het contactslot niet meer uit, dit komt wel vaker voor.
Een nieuw contactblok en hij doet het weer zoals het hoort.

Dennis B.
Plaats reactie