Schorsen???
Schorsen???
Wie weet het:
Mag je met een auto die geschorst is op de openbare weg rijden.
Er zit WEL verzekering en een geldige APK op de auto.??
Kan natuurlijk bij de RDW vragen, maar die zijn in het weekend dicht.
Frans Bonnes
Mag je met een auto die geschorst is op de openbare weg rijden.
Er zit WEL verzekering en een geldige APK op de auto.??
Kan natuurlijk bij de RDW vragen, maar die zijn in het weekend dicht.
Frans Bonnes
Re: Schorsen???
Volgens mij niet!
Onderstaande tekst komt uit een brief van de RDW over de aanstaande afloop van een schorsing (motorfiets):
"Wilt u met de betreffend(e) voertuig(en) gebrauik gaan maken van de openbare weg, ga dan naar het postkantoor voor beëindiging van de schorsing. U krijgt dan een nieuw tenaamstellingsbewijs* (deel 1 , zonder vermelding van de schrosing."
Tijdens de schorsing heb je geen voertuigverplichtingen (APK, verzekering en motorrijtuigenbelasting).
Onderstaande tekst komt uit een brief van de RDW over de aanstaande afloop van een schorsing (motorfiets):
"Wilt u met de betreffend(e) voertuig(en) gebrauik gaan maken van de openbare weg, ga dan naar het postkantoor voor beëindiging van de schorsing. U krijgt dan een nieuw tenaamstellingsbewijs* (deel 1 , zonder vermelding van de schrosing."
Tijdens de schorsing heb je geen voertuigverplichtingen (APK, verzekering en motorrijtuigenbelasting).
Nee Frans,
Is alleen mogelijk 1 dag om te laten keuren bij de APK of RDW, NA opgave bij de belastingdienst.
En dan nog kortste weg heen en terug uiteraard.
Grtz,
Arie
Is alleen mogelijk 1 dag om te laten keuren bij de APK of RDW, NA opgave bij de belastingdienst.
En dan nog kortste weg heen en terug uiteraard.
Grtz,
Arie
Nee, want naast voorgenoemde zaken betaal je dan volgens mij geen motorrijtuigenbelasting.
Als het een oldtimer betreft heb je geen "vrijstelling van motorrijtuigenbelasting" (die is namelijk geschorst)
Als het een oldtimer betreft heb je geen "vrijstelling van motorrijtuigenbelasting" (die is namelijk geschorst)
Frans,
Het gaat nog iets verder. Als een voertuig geschorst is, mag het zelfs geen gebruik maken van de openbare weg om te parkeren, moet dus op partikulier terrein staan.
Als de auto niet op eigen terrein staat moet zelfs (op verzoek) aangegeven worden waar hij staat om contole op het niet gebruiken mogelijk te maken.
Kees
Het gaat nog iets verder. Als een voertuig geschorst is, mag het zelfs geen gebruik maken van de openbare weg om te parkeren, moet dus op partikulier terrein staan.
Als de auto niet op eigen terrein staat moet zelfs (op verzoek) aangegeven worden waar hij staat om contole op het niet gebruiken mogelijk te maken.
Kees
Rijden met een geschorst kenteken levert op zich geen strafbaar feit op.
Door het voertuig weer op de weg te brengen beeindig je wel zelf de geldigheid van de schorsing. Vanaf dat moment gelden alle verplichtingen dus weer.
Maar bij de eerste beste controle gaat er een berichtje naar de belastingdienst die vervolgens een naheffing met een boete er overheen gaat sturen. Als je hierna het voertuig toch weer geschrost wilt wegzetten, moet je deze dus opnieuw schorsen.(opnieuw betalen dus!)
Als je Apk en-of verzekering niet in orde zijn, krijg je daar ook afzonderlijk proces/verbaal voor! (In jouw geval niet dus)
Door het voertuig weer op de weg te brengen beeindig je wel zelf de geldigheid van de schorsing. Vanaf dat moment gelden alle verplichtingen dus weer.
Maar bij de eerste beste controle gaat er een berichtje naar de belastingdienst die vervolgens een naheffing met een boete er overheen gaat sturen. Als je hierna het voertuig toch weer geschrost wilt wegzetten, moet je deze dus opnieuw schorsen.(opnieuw betalen dus!)
Als je Apk en-of verzekering niet in orde zijn, krijg je daar ook afzonderlijk proces/verbaal voor! (In jouw geval niet dus)
Frans, als je voor een evenement van de club wil rijden kan je dit aanvragen bij de club. Je hebt pas nog een formulier daarvoor gehad.
Groeten Henk
Groeten Henk
Het ging hierom: Mijn series 1 is APK - goedgekeurd
en daar wou ik vandaag of morgen een stukje mee gaan "proef"rijden.
Hij is alleen nog geschorst.
Ga hem maandag dus eerst maar ontschorsen (wat een woord)
Frans Bonnes

Hij is alleen nog geschorst.
Ga hem maandag dus eerst maar ontschorsen (wat een woord)
Frans Bonnes
Fotootje Frans?
Uit welk jaar is 'ie?
Jurriaan
'53 S1 80"
'72 RRC V8
'88 D90 HT
Uit welk jaar is 'ie?
Jurriaan
'53 S1 80"
'72 RRC V8
'88 D90 HT
Ik ben morgen met paulo bij mij thuis aan het sleutelen, heb je een mooi doel om ergens heen te rijden...
fred101

fred101
Frans
Bij een schorsing wil het zeggen dat je voor de auto geen belasting behoeft te betalen en geen gevolgen heeft voor de APK. De schorsing moet wel ieder jaar verlengt worden, dit moet jezelf bijhouden.
Als de auto geschorst is mag je er NIET mee de openbare weg op, (zelfs om te keren). Hoe kan dan dat je auto APK gekeurd is?
Dus eerst schorsing opheffen (ontschorsen), verzekeren en daarna naar de APK keuring.
Zo is het mij verteld.
Let wel op dat na het opheffen van de schorsing (kosteloos) het opnieuw schorsen wel geld kost 120,00Euro.
M.vr.gr.
Leon
Bij een schorsing wil het zeggen dat je voor de auto geen belasting behoeft te betalen en geen gevolgen heeft voor de APK. De schorsing moet wel ieder jaar verlengt worden, dit moet jezelf bijhouden.
Als de auto geschorst is mag je er NIET mee de openbare weg op, (zelfs om te keren). Hoe kan dan dat je auto APK gekeurd is?
Dus eerst schorsing opheffen (ontschorsen), verzekeren en daarna naar de APK keuring.
Zo is het mij verteld.
Let wel op dat na het opheffen van de schorsing (kosteloos) het opnieuw schorsen wel geld kost 120,00Euro.
M.vr.gr.
Leon
Jammer, gaat niet lukken, schijnt dat je met een geschorste auto, ook als is hij verzekerd en APK goedgekeurd en belastingvrij niet op de openbare weg mag komen.
En hij staat momenteel ergens waar ik er niet bij kan komen.
Frans Bonnes
En hij staat momenteel ergens waar ik er niet bij kan komen.
Frans Bonnes
>>>Hoe kan dan dat je auto APK gekeurd is?
Gewoon er naar toe rijden, maar eerst ontschorsen voor alleen een APK, met het risico dat hij afgekeurd wordt om hem daarna weer te moeten schorsen is toch onzin, of zie ik dat verkeerd.
Zou hem als het tegenzit dus voor een dag moeten ontschorsen.
Frans Bonnes
Gewoon er naar toe rijden, maar eerst ontschorsen voor alleen een APK, met het risico dat hij afgekeurd wordt om hem daarna weer te moeten schorsen is toch onzin, of zie ik dat verkeerd.
Zou hem als het tegenzit dus voor een dag moeten ontschorsen.
Frans Bonnes
Heb wel foto's, maar die zijn van een aantal jaren terug en die staan op mijn eigen computer, kan ik hier dus niet plaatsen.
Het is een Series 1 86" uit 1954, net zo oud als ik dus.
Frans Bonnes
Het is een Series 1 86" uit 1954, net zo oud als ik dus.
Frans Bonnes
Frans
Volgens de regels moet je eerst de schoring opheffen en daarna de keuring.
Dus het schorsen na een afkeuring kost extra geld.
Maar na een afkeur is er een bepaalde tijd om alles in orde te brenegen (2 weken)
Zo heb ik het ervaren.
M.vr.gr.
Leon
Volgens de regels moet je eerst de schoring opheffen en daarna de keuring.
Dus het schorsen na een afkeuring kost extra geld.
Maar na een afkeur is er een bepaalde tijd om alles in orde te brenegen (2 weken)
Zo heb ik het ervaren.
M.vr.gr.
Leon
Leuk zeg! Heb samen met m`n vader er twee uit '53, wat zijn geboortejaar ook is. Als m'n RR af is begint eindelijk de restauratie van de eerste...
Jurriaan
'53 S1 80"
'72 RRC V8
'88 D90 HT
Jurriaan
'53 S1 80"
'72 RRC V8
'88 D90 HT
Dat klopt niet.
De auto moet eerst gekeurd, verzekerd en de MRB betaald zijn voordat de schorsing wordt opgeheven.
Om naar de APK te gaan mag ermee worden gereden over de openbare weg.
Zie:
[www.rdw.nl]
Na afkeur mag een (niet geschorste) auto 2 maanden op de openbare weg staan. In die periode mag er niet mee gereden worden, met als uitzondering de rit naar een APK keuring.
Met een auto die niet aan de permanente eisen voldoet mag niet worden gereden. Als je dus bij de APK afgekeurd wordt op bijvoorbeeld de remmen dan mag je er (strikt genomen) niet mee naar huis rijden!
Dennis B.
De auto moet eerst gekeurd, verzekerd en de MRB betaald zijn voordat de schorsing wordt opgeheven.
Om naar de APK te gaan mag ermee worden gereden over de openbare weg.
Zie:
[www.rdw.nl]
Na afkeur mag een (niet geschorste) auto 2 maanden op de openbare weg staan. In die periode mag er niet mee gereden worden, met als uitzondering de rit naar een APK keuring.
Met een auto die niet aan de permanente eisen voldoet mag niet worden gereden. Als je dus bij de APK afgekeurd wordt op bijvoorbeeld de remmen dan mag je er (strikt genomen) niet mee naar huis rijden!
Dennis B.
Je bent volgens de wet strafbaar, echter het is alleen zo dat de politie je op de openbare weg moet hebben gecontroleerd in een rijdende auto.
Bij schorsen moet de auto van de openbare weg.
Je loopt dus enige risico.
Maar wettelijk ben je strafbaar volgens de wegenverkeerswet art 11 sub 2.
groeten john
Bij schorsen moet de auto van de openbare weg.
Je loopt dus enige risico.
Maar wettelijk ben je strafbaar volgens de wegenverkeerswet art 11 sub 2.
groeten john