rondje Oostzee

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
hans 90 het groene monster

rondje Oostzee

Bericht door hans 90 het groene monster »

geinspireerd door een artikel in de LRM de afgelopen maand,
een verslag van 3 britse knapen in een 90 in 9 dagen rond de Oostzee
voor een familie bezoek in Finland
is mijn vraag heeft iemand dit al eens gedaan,

puttgarden over varen naar zweden, naar stockholm, naar boven finland
en vanuit helsinki weer terug varen naar stockholm

drie weken zomervakantie , wie heeft dit al eens gedaan en wat moet je zeker gezien hebben.

gr hans.
Hermen Vlothuizen

Re: rondje Oostzee

Bericht door Hermen Vlothuizen »

Mooi plan! Ik heb weleens in Finland rondgetrokken en vond dat destijds interessanter dan Noorwegen, Zweden en Denemarken. Nu was dat in de jaren '80, dus misschien is het inmiddels anders.

Ik denk dat deze link een aardige start is om van achter de computer te verkennen wat er in de omgeving te zien is:
[nl.wikipedia.org]

Hermen
Laro Croft

Bericht door Laro Croft »

Volgens mijn vrouw (die daar geweest is) is het een nogal eentonig landschap. Berkenbossen, berkenbossen, berkenbossen.... Zij zal, als ik besluit om daar op vakantie te gaan zeker niet mee gaan. Zeker niet voor 3 weken.

Maar, smaken verschillen.

Ik weet nog wel een alternatief zie link hieronder

--

Met vriendelijke groet

Paul van Otterloo

Announce: landrover vakantie op www.larocroft.nl

To the tune of the Irish folk song "Wild Rover".

And it’s no, nay, never, no nay never no more
Will I sell my Land Rover, no never, no more

bedankt, de zomervakantie is nog ver weg en het is leuk om voorpret
te hebben.
een combinatie van rijden en 3 of 4 dagen ergens bivakkeren, stukje terrein meepikken
we zijn er nog nooit geweest, engeland is meestal de bestemming.
maar zoals paul ook zegt is het landschap niet te eentonig ? kun je beter stockholm en omgeving doen , dan rijden als tussenstuk en helsinki en omgeving wat langer bekijken en wellicht een uitstapje naar petersburg
de komende tijd maar eens een grondige voorpret hebben.

hans
Victor Rutten

Bericht door Victor Rutten »

Hans,

op mijn site (www.series3.nl) staat een reisverslag van het rondje botnische golf dat we gemaakt hebben met onze vorige ambulance.

Zeer aan te raden, heel mooie natuur etc.

Wij hebben toen op de terugweg de nachtboot van Turku (Finland) naar Stockholm genomen, waren in toen( 2002) 110 euro kwijt inclusief 2-persoons hut.

Groeten, Victor
Jambo

Bericht door Jambo »

Vorig hebben wij een 'rondje' Oostzee en en Scandinavie gemaakt. Via Duitsland, Polen, Litouwen en Letland zijn we naar Estland gereden. Onze eerste dagen waren één en al regen, dus we hebben helaas niet al te veel van de omgeving en de buitenlucht kunnen genieten. Van het niet-Scandinavië-deel van de reis vonden wij zelf Oost-Polen het mooist. Vanuit Estland de overtocht gemaakt naar Finland. St Petersburg hebben wij vanaf gezien vanwege de prijs en de rompslomp met visa.
In Finland, onze hoofdbestemming, zijn we vervolgens naar het Noorden gereden tot de poolcirkel. In Rovaniemi, vlak bij de poolcirkel, ligt het Arktikum (museum), da's een aanrader. Finland is prachtig. Uitgestrekte bossen en meren en heel lang rijden zonder iemand tegen te komen. Wildkamperen mag, maar denk maar niet dat je makkelijk een kampeerplek kan vinden aan een meer. Het meer begint waar het bos eindigt, dus ruimte voor een tent is er niet vaak. De campings in Finland zijn erg goed. Lekker kleinschalig, je kan vaak een ook een huisje huren (met sauna natuurlijk), en de campings zijn lekker rustig.
Terug zijn we via Zweden naar Noorwegen gereden. Daar hebben we in Oslo de overtocht gemaakt naar Duitsland.
Al met al zo'n 5500 kilometer, da's best veel met een serie's landrover ;-)

Groeten,

Hanno

ik krijg er steeds meer zin in,
als ik dit zo lees allemaal, de overtocht is veel goedkoper dan bijvoorbeeld naar engeland.
nog veel tijd voor voorpret en leesplezier

gr hans
Plaats reactie