Pagina 1 van 1
diesel injectie pomp
Geplaatst: vr 24 feb 2006, 17:22
door Andre k
SIII 109 diesel 2.25 ex leger
Ik heb het volgende verschijnsel
Heel veel rook bij het starten wit/grijs
Slecht starten
Ook als hij warm is bij stationair veel rook
Ik heb volgens mij geen carterdruk en ook geen olie verbruik
Bij hogere toeren zie ik nauwlijks rook
Als alles klopt zijn mijn verstuivers anderhalfjaar oud en iets van 8000 km gedraaid
Ik heb alle verstuivers getest en kan er niets aan vinden
Ik heb de timing van de pomp gecontroleerd en niets kunnen ontdekken (wat een rot klus)
Vergeleken met soortgenoten geen problemen met vermogen (kon ik afgelopen weekend mooi controleren toen ik achter gertjan aan tufte)
Ik begin te denken richting fuel injection pump en dan met name iets met vervroeging.
Klopt mijn redenering? En kan ik dit op een simpele manier controleren zonder met de pomp naar een test/revisie bedrijf te gaan?
Ik heb het workshop manual van CAV door gebladerd maar kom er niet echt uit
Re: diesel injectie pomp
Geplaatst: vr 24 feb 2006, 17:37
door aRumble
brandstofpomp kan inderdaad te vroeg staan.
merken en de pomp iets met de klok mee verdraaien.
Anton
Re: diesel injectie pomp
Geplaatst: vr 24 feb 2006, 17:49
door Frans Bonnes
Kleppen gesteld?
Water verbruik?
Brandstoffilter schoon?
Luchtfilter schoon?
En als echt alles klopt en goed is, tank eens een ander merk.
Frans Bonnes
Re: diesel injectie pomp
Geplaatst: vr 24 feb 2006, 18:01
door Andre k
De timing heb ik gecontroleerd en ook nog enkele standen geprobeerd
Luchtfilter heb ik helemaal schoongemaakt en van nieuwe olie voorzien
Kleppen heb ik gesteld nadat ik de klepseals heb vervangen
Ik heb geen water of olie verbruik
Ik tank diverse merken diesel
Ik heb problemen gehad met een verkeerde pakking in de brandstof keuze klep maar deze reeds vervangen door een goeie maar volgens mij heb je bij een vervuild filter meer problemen met hogere toeren en vermopgens verlies
Re: diesel injectie pomp
Geplaatst: vr 24 feb 2006, 18:07
door aRumble
Mijn 90 liep heel slecht na het verwisselen van de timmingbelt, hij starte slecht en gaf veel rook. hij liep verder wel goed. vandaar dat ik aan de timing dacht.
heb ook is een verlopen klep gehad, die ging niet meero pen, gaf ook veel rook, maar dat hoor je ook als de motor draaid.
Anton
Re: diesel injectie pomp
Geplaatst: vr 24 feb 2006, 18:19
door Andre k
Als ie een keer loopt en hij loopt ruim boven stationair dan loopt ie als een zonnetje
Ik heb wel gezien tijdens de klepseal actie dat er inslijt afdrukken op de kop van sommige klep stelen zit wat volgens mij duid op het niet meer draaien van deze kleppen.
Re: diesel injectie pomp
Geplaatst: vr 24 feb 2006, 18:20
door Frans Bonnes
Gloeipluggen goed?
Omdat hij slecht start,
En als echt alles goed is zou ik me om het roken geen zorgen maken.
Het is mischien niet leuk voor de omgeving maar weinig aan te doen dan.
Frans Bonnes
Re: diesel injectie pomp
Geplaatst: vr 24 feb 2006, 18:31
door Andre k
Gloei pluggen zijn goed maar het roken is extreem vergeleken met zijn soortgenoten.
Het starten heb ik er bij genoemd omdat dit volgens mij buiten dat mijn startmotor niet fris meer is, dit een indicatie kan zijn voor een conclusie.
Re: diesel injectie pomp
Geplaatst: vr 24 feb 2006, 19:05
door Robert
Ik denk aan een te rijke afstelling of een ondermaatse ontbranding - misschien gloeit 1 van de 4 niet goed?
Re: diesel injectie pomp
Geplaatst: vr 24 feb 2006, 21:20
door Robert 109 s3 2.25d ex. def.
Is de openingsdruk van de verstuivers nog goed?
Als deze met een te lage druk open gaan krijgt hij z'n brandstof ook te vroeg en is de verbranding dus niet optimaal en dus roken. zeker met starten. Ook kan het de vervroeger zijn op de zijkant van de pomp, deze werkt op veerdruk en moet misschien opnieuw afgesteld worden?
Groet Robert.
Re: diesel injectie pomp
Geplaatst: za 25 feb 2006, 16:37
door Leo Peters
Ik had hetzelfde
ben ermee naar een dieselspecialist gegaan
kan hem maandag ophalen
ben erg benieuwd hoe het gaat
is een lw uit 77
rookte alle kleuren van de regenboog
liep wat onrustig
maar haalde met gemak 100
wat wordt er gedaan?
kleo\ppen gesteld
nieuwe nozzels
pomp op tijd gezet
nieuwe olie
afregelen vlinderklep versus inspuit
ben benieuwd wat het resultaat is
zal dat maandag even laten weten
ik denk dat hij wel 200 loop
ech wel
Re: diesel injectie pomp
Geplaatst: za 25 feb 2006, 23:07
door andre k
Ik ben heel benieuwd
Ik moet toch nog bijna 2 week wachten voor ik weer verder kan
(zit voor twee week op zee)
hou me op de hoogte
zit nu op mail adres andre.koster@ep.total.nl