Freelander geel lampje???

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Steven

Freelander geel lampje???

Bericht door Steven »

Jongens ff een Freelander vraagje

Komt net een collega naar me toe met de volgende vraag:
Ze heeft vanmorgen met wegrijden ergens aangezeten bij de versnellingspook denkt ze. Want nu brand er een geel lichtje op het dashboard. Is dit soms van het hill descent control ofzo? Hoe zet ze dat weer uit? Ik heb beloofd om om 17:00 uur ff met haar te kijken. Maar ja ik rijd een 109 uit 1971 en ik heb niet eens een geel lichtje

En nu maar hopen dat er veel Freelanderrijders op dit tijdstip lezen.
Steven
Bart74

Re: Freelander geel lampje???

Bericht door Bart74 »

volgens mij wel HDC Hill Descent Control. Gewoon knop je op de pook in andere stand zetten volgens mij... is electronisch verhaal.

Bart
Frans Bonnes

Bericht door Frans Bonnes »

Kijk eens in het instructie boekje, staat er vast in. ;-)

Frans Bonnes
SirMartin

Bericht door SirMartin »

Is dat niet het lampje dat waarschuwd dat je hem moet vervangen voor een Series Land Rover?

;-)
Martin
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Is inderdaad van de HDC, even het gele knopje aan de voorkant van de pook weer indrukken en de huls onder de pookknop schiet weer terug in de normale stand (en het lampje gaat weer uit).
Je moest eens weten hoe je het inschakelt.

Dennis B.
Steven

Bericht door Steven »

Nou ik heb overal op lopen drukken maar het lichtje bleef aan.
Freelanders zijn dus al net zo erg
Ze ging wel even bij de dealer langs.
Ze keek helemaal raar toen ik vertelde dat dat er bij mijne niet inzat zo'n geel knopje op de pook. Heeft hij dan geen 4x4?? Tja hoe ga je dat dan weer uitleggen zonder al te technisch te worden. Ik heb maar gezegd dat mijn gele knop te groot was voor de pook.

Steven
Momenteel fietser

Bericht door Momenteel fietser »

Je had het lampje er uit kunnen draaien. Dat was de methode die de vorige eigenaar van mijn series gebruikte. (Of waren ze gewoon stuk gegaan?)

Arnold.
Plaats reactie