Range Rover op de harde manier beklopt..
Geplaatst: do 09 feb 2006, 23:02
Hoi,
Ik ben weer een beetje blij, niet dat ik nu een andere motor heb - nog steeds niet helaas - maar wel omdat mijn chassis nog heel erg hard is en er geen grote reparaties moeten gebeuren. Gisteravond laat met de hamer rondom, bovenop en onderlangs geweest en enigzins tot onze grote verbazing geen rotte plekken gevonden. Zelfs de diverse rubbers zitten nog keurig op de juiste plaats op de juiste manier, de wiellagers zijn nog heel erg goed enzovoorts.
Op de weg naar de brug maakte ik me behoorlijk sappel, maar de weg terug was een stuk leuker. Heb ik toch goed gekeken, beoordeeld en gekocht een paar maanden geleden!
Het enige wat aan vervanging toe is, is de motor. Dus nog steeds op zoek naar een mooie, maar vooral goede V8 motor. Nu is het zo dat wanneer ik 2 liter olie bijvul er ongeveer 1,5 liter op de grond ligt na een half uurtje. En als ik er een keertje mee rij, dan blijft die andere halve liter onderaan het chassis hangen (dus geen wonder dat het chassis nog keigaaf is, bouwjaar 1974!) Voorwaarde voor de nwe motor is dan wel dat ie erg goed op benzine als op gas moet kunnen lopen en ik wil absoluut geen motor welke (binnenkort) gereviseerd moet worden.
Maar goed, ik wilde dit jullie niet onthouden na alle andere topics die ik hier wel ergens heb geplaatst. Ik kan nu ook met een gerust hard een goed blok zoeken, maar als jullie nog iets weten, hou ik mij van harte aanbevolen!
Groetjes, JC
Ik ben weer een beetje blij, niet dat ik nu een andere motor heb - nog steeds niet helaas - maar wel omdat mijn chassis nog heel erg hard is en er geen grote reparaties moeten gebeuren. Gisteravond laat met de hamer rondom, bovenop en onderlangs geweest en enigzins tot onze grote verbazing geen rotte plekken gevonden. Zelfs de diverse rubbers zitten nog keurig op de juiste plaats op de juiste manier, de wiellagers zijn nog heel erg goed enzovoorts.
Op de weg naar de brug maakte ik me behoorlijk sappel, maar de weg terug was een stuk leuker. Heb ik toch goed gekeken, beoordeeld en gekocht een paar maanden geleden!
Het enige wat aan vervanging toe is, is de motor. Dus nog steeds op zoek naar een mooie, maar vooral goede V8 motor. Nu is het zo dat wanneer ik 2 liter olie bijvul er ongeveer 1,5 liter op de grond ligt na een half uurtje. En als ik er een keertje mee rij, dan blijft die andere halve liter onderaan het chassis hangen (dus geen wonder dat het chassis nog keigaaf is, bouwjaar 1974!) Voorwaarde voor de nwe motor is dan wel dat ie erg goed op benzine als op gas moet kunnen lopen en ik wil absoluut geen motor welke (binnenkort) gereviseerd moet worden.
Maar goed, ik wilde dit jullie niet onthouden na alle andere topics die ik hier wel ergens heb geplaatst. Ik kan nu ook met een gerust hard een goed blok zoeken, maar als jullie nog iets weten, hou ik mij van harte aanbevolen!
Groetjes, JC