Pagina 1 van 1

weer achter trommelremmen 110

Geplaatst: za 28 jan 2006, 20:08
door Bart74
Vandaag weer bezig geweest met de achterremmen waarvan ik dacht dat ze ok waren....

- Heb ontlucht, gekeken of de trommels niet te ver gesleten waren (waren ze niet),
- gekeken of de stelnokjes wel de schoen verstelden (doen ze),
- gekeken of er ergens iets lekte (niet het geval), gekeken of schoenen echt wel
goed gemonteerd zijn (zijn ze)
- remschoenen vergeleken met vorige (zijn gelijk (minus slijtage))

Toch moet ik 2x trappen voordat ik remdruk heb.
Als ik paar keer achter elkaar trap houd ik wel druk, wacht ik even en trap vervolgens weer op de rem is de druk weg.

Nu wilde ik mijn remverdeler vervangen door een een sloop defender maar deze remverdeler (van een V8 en nog een van een andere defender) zijn anders. Deze hebben ook trommelremmen achter maar hebben 2 uitgangen op de verdeler. Mijn 110 HCPU van 1992 heeft er drie.

HOe kan ik nu testen of mijn remverdeler stuk is/lekt? Is zo'n remverdeler net zo eenvoudig te reviseren als een koppelingscylinder?

Please help... Bart word nu toch wel gek....(voor zover ik dat nog niet was)

Bart

'71 RR
'81 RR
92 110 HCPU
95 130 (camper in wording)

Re: weer achter trommelremmen 110

Geplaatst: za 28 jan 2006, 20:51
door Frans Bonnes
Heb je al gekeken waar de lucht zit.
Voor of achter.
Zet eens, een voor een, een klem op de rubber remleidingen en trap.
Zo kan je dus kijken of het wel achter is waar de lucht zit.

Frans Bonnes

Re: weer achter trommelremmen 110

Geplaatst: za 28 jan 2006, 22:34
door Bart74
goed plan, ga ik maandag meteen proberen!!!! THANKS

Bart

Re: weer achter trommelremmen 110

Geplaatst: za 28 jan 2006, 23:47
door E.T.
Bart ik heb hetzelfde probleem.
2 weken terug remklauwen voor gereviceerd met roestvrijstalen cups.
Ondertussen al 4x ontlucht en nog niet goed, iedere keer als ik na een paar dagen weer onlucht komt er bij de achterremmen weer lucht uit, voor is geen probleem.
Heb een jaar geleden de hoofdremcilinder vervangen en alles was toen met een keer ontluchten goed. Als ik nu na een paar keer trappen genoeg druk heb en ik hou de rem vast zakt heel langzaam het pedaal weg.Ik denk nu toch weer aan de hoofdremcilinder, snap dan alleen niet waar iedere keer weer die lucht in de achterremmen vandaan komt.Slechte ontluchtingsnippels waarlangs de lucht naar binnen kan(schroefdraad)? Maar dan zou volgens mij de vloeistof ook naar buiten kunnen en ik heb geen lekkage.De grijze haren zijn nu in de meerderheid.
Gr Eric (een lotgenoot)

Re: weer achter trommelremmen 110

Geplaatst: zo 29 jan 2006, 00:11
door Henk Bossinade
Hoe ontluchten jullie?Gewoon met pedaal of met een ontluchtingsapparaat?Gr. HenkB.

Re: weer achter trommelremmen 110

Geplaatst: zo 29 jan 2006, 00:25
door Henk Bossinade
OT mischien,maar even over het afklemmen van de remslangen!Sommige oude remslangen vinden het niet zo fijn om met een griptang oid. dichtgeknepen te worden!Ik heb voor dergelijke doeleinden op de bekken van een griptang 2 stukjes rondstaal 10mm gelast[haaks] Als ik mijn 'hamerhaaitje"gebruik vinden de slangen dit wel iets prettiger!Gr .Henk B.

Re: weer achter trommelremmen 110

Geplaatst: zo 29 jan 2006, 00:52
door E.T.
Ik ontlucht op het pedaal,altijd al gedaan met auto's en motorfietsen en nooit problemen mee gehad.
Gr Eric.

Re: weer achter trommelremmen 110

Geplaatst: zo 29 jan 2006, 01:25
door Henk Bossinade
Bij veel wagens[vooral Engelse remmen,Girling!]is het belangrijk om l..a..n..g..z..a..a..m te pompen en het pedaal weer op dezelfde manier en helemaal terug te laten opkomen.Een LR krijg je daardoor ietswat sneller ontlucht,maar dit wist je waarschijnlijk al.Vrgr.HenkB.