weer achter trommelremmen 110
Geplaatst: za 28 jan 2006, 20:08
Vandaag weer bezig geweest met de achterremmen waarvan ik dacht dat ze ok waren....
- Heb ontlucht, gekeken of de trommels niet te ver gesleten waren (waren ze niet),
- gekeken of de stelnokjes wel de schoen verstelden (doen ze),
- gekeken of er ergens iets lekte (niet het geval), gekeken of schoenen echt wel
goed gemonteerd zijn (zijn ze)
- remschoenen vergeleken met vorige (zijn gelijk (minus slijtage))
Toch moet ik 2x trappen voordat ik remdruk heb.
Als ik paar keer achter elkaar trap houd ik wel druk, wacht ik even en trap vervolgens weer op de rem is de druk weg.
Nu wilde ik mijn remverdeler vervangen door een een sloop defender maar deze remverdeler (van een V8 en nog een van een andere defender) zijn anders. Deze hebben ook trommelremmen achter maar hebben 2 uitgangen op de verdeler. Mijn 110 HCPU van 1992 heeft er drie.
HOe kan ik nu testen of mijn remverdeler stuk is/lekt? Is zo'n remverdeler net zo eenvoudig te reviseren als een koppelingscylinder?
Please help... Bart word nu toch wel gek....(voor zover ik dat nog niet was)
Bart
'71 RR
'81 RR
92 110 HCPU
95 130 (camper in wording)
- Heb ontlucht, gekeken of de trommels niet te ver gesleten waren (waren ze niet),
- gekeken of de stelnokjes wel de schoen verstelden (doen ze),
- gekeken of er ergens iets lekte (niet het geval), gekeken of schoenen echt wel
goed gemonteerd zijn (zijn ze)
- remschoenen vergeleken met vorige (zijn gelijk (minus slijtage))
Toch moet ik 2x trappen voordat ik remdruk heb.
Als ik paar keer achter elkaar trap houd ik wel druk, wacht ik even en trap vervolgens weer op de rem is de druk weg.
Nu wilde ik mijn remverdeler vervangen door een een sloop defender maar deze remverdeler (van een V8 en nog een van een andere defender) zijn anders. Deze hebben ook trommelremmen achter maar hebben 2 uitgangen op de verdeler. Mijn 110 HCPU van 1992 heeft er drie.
HOe kan ik nu testen of mijn remverdeler stuk is/lekt? Is zo'n remverdeler net zo eenvoudig te reviseren als een koppelingscylinder?
Please help... Bart word nu toch wel gek....(voor zover ik dat nog niet was)
Bart
'71 RR
'81 RR
92 110 HCPU
95 130 (camper in wording)