Pagina 1 van 1

achterste krukaskeerring vervangen?

Geplaatst: ma 16 jan 2006, 23:09
door Jan (88D pickup)
Hallo,

Mijn dieseltje (3x gelagerd) lekt wat olie. Het komt o.a. uit het vliegwielhuis. Lastig is dat deze olie de bendix van de startmotor vet maakt, en dan start hij pas weer na schoon maken.

Eigenlijk wil ik over één of twee jaar de motor reviseren.
Nu heb ik de versnellingsbak er onderuit.

In Haynes lees ik: koppeling er af, carterpan er af, vliegwiel er af, en dan de keerringhouder er af. Hoeveel werk is dit? De moeite waard?

Of heeft het vervangen van de keerring niet zo veel zin omdat de lekkerij waarschijnlijk veroorzaakt wordt door speling in het lager?

Jan

Re: achterste krukaskeerring vervangen?

Geplaatst: di 17 jan 2006, 11:41
door Henk--------Darwin LW 88
Hoi Jan,

Als de bak er af is dan is het een uurtje of 2 werk , de achterste keerringhouder is tevens je achterste lagerkap van de krukas. Kijk dan gelijk of je lagers niet op zijn, anders een nieuw setje lagerschalen, zijn de kosten niet. Het is ff gepiel om het te monteren en heel belangrijk neem ruim vloeibare siliconenpakking om het geheel af te dichten.

Succes, Henk......

Re: achterste krukaskeerring vervangen?

Geplaatst: wo 18 jan 2006, 20:37
door Jan (88D pickup)
krukaslagers vervangen met de motor in de auto? Kan dat? In Haynes staat een lijstje met "major operations posible with the engine in the vehicle" en daar staat het niet tussen...

dus blijft de vraag: Is het zinvol de keerring te vervangen, af zal het lekken blijven? Of kan ik ook de lagerschalen vervangen?

Jan

Re: achterste krukaskeerring vervangen?

Geplaatst: za 21 jan 2006, 17:06
door henk
Lagerschalen vervangen dat kan als de motor ingebouwd is.
Met de nieuwe ;draai; je de oude eruit.

grt Henk.