Banden en kachel Def Td5
Geplaatst: ma 16 jan 2006, 10:36
Wie kan me helpen met het volgende:
Ben net terug uit duitsland. Gisterenavond, autobahn, 100 kmh, ineens linkervoorband kapot. In de ijzige wind in het donker, met hulp van medepassagiers het wiel op de vluchtstook gewisseld en we konden weer verder.
Maar vreemd........in het loopvlak geen beschadiging te vinden, maar binnen zijde van de band radiaal gescheurd (ca 10 cm) van randloopvlak tot bijna aan de velg.
Hebben jullie een dergelijke schade aan een band wel eens gehad, cq gezien?
Het is een BFGoodrich AT met ca 100.000 km. Profiel diepte nog meer dan 5 tot 6 mm.
En, waar kun je in de omgeving Eindhoven zo'n band kopen?
Mijn medepassagiers vonden het maar koud in de Defender. Ik ben het gewend en het was niet kouder dan normaal. Maar bij de rechter geluidsspeaker en de bak waar deze in gemonteerd is (voor onder dashboard) was het bloed heet. Spullen in het bakje rechts (dus eigenlijk onder de luchtklep) zijn ook altijd zeer warm.
Kan het zijn dat de doorvoer van de kachel verstopt is, of is dit gewoon normaal?
Wie met een Defender Td5 heeft soortgelijke ervaring? (ps de auto heeft geen airco).
Alvast dank voor tijd en moeite,
Erik-Jan
Def Td5 110 CSW
Eindhoven
Ben net terug uit duitsland. Gisterenavond, autobahn, 100 kmh, ineens linkervoorband kapot. In de ijzige wind in het donker, met hulp van medepassagiers het wiel op de vluchtstook gewisseld en we konden weer verder.
Maar vreemd........in het loopvlak geen beschadiging te vinden, maar binnen zijde van de band radiaal gescheurd (ca 10 cm) van randloopvlak tot bijna aan de velg.
Hebben jullie een dergelijke schade aan een band wel eens gehad, cq gezien?
Het is een BFGoodrich AT met ca 100.000 km. Profiel diepte nog meer dan 5 tot 6 mm.
En, waar kun je in de omgeving Eindhoven zo'n band kopen?
Mijn medepassagiers vonden het maar koud in de Defender. Ik ben het gewend en het was niet kouder dan normaal. Maar bij de rechter geluidsspeaker en de bak waar deze in gemonteerd is (voor onder dashboard) was het bloed heet. Spullen in het bakje rechts (dus eigenlijk onder de luchtklep) zijn ook altijd zeer warm.
Kan het zijn dat de doorvoer van de kachel verstopt is, of is dit gewoon normaal?
Wie met een Defender Td5 heeft soortgelijke ervaring? (ps de auto heeft geen airco).
Alvast dank voor tijd en moeite,
Erik-Jan
Def Td5 110 CSW
Eindhoven