Verschillen snoertjes 2.25 en 2.5 D
Geplaatst: do 05 jan 2006, 21:52
Goedanavond prikkers,
Na een tijdje stilstand heb ik de ombouw van mijn lightweight naar 2.5D weer opgepakt.
Inmiddels zit de motor er in, dankzij jullie heb ik inmiddels de goede koppelingsplaat en zit het brandstoffilter met zijn 5 aansluitingen ook gemonteerd.
Ik bouw de auto ook om van 24V naar 12V omdat de nieuwe motor 12V is. dat heb ik bij een benzineversie al eens gedaan dus mag het niet te veel problememn opleveren.
Maar nu kom ik wat afwijkingen tegen die ik niet kan verklaren, kunnen jullie me helpen?
Naar de oude dynamo (2.25D) liepen een tweetal dikke kabels, eentje vanaf de accu via de startmotor en eentje via een voor mijn onbegrijpleijk kastje. Er bleef een dun geel/bruin kabeltje over met een oogje dat met een moertje werd bevestigd (volgens mij van het controle lampje)
Bij mijn nieuwe dynamo (2.5D N/A) zit ook zo'n boutje voor het oogje maar naast de twee aansluitingen voor de dikke kables zit nog een kleiner pootje, wat moet hierop?
Ook bij de startmotor heb ik naast de massa kabels en de voedingkabel niet één, zoals bij de 2.25D maar twee pootjes over. Ik neem aan dat het laatste snoertje de stuurstroomkabel is vanaf het contactslot, maar op welk pootje moet deze en waarvoor is dat andere kleine pootje? (een van de pootjes is gemerkt met een G of een 6)
Dan zat er onderop het carter bij de 2.25 een zendertje wat nu ontbreekt, heeft dat iets te maken met de oliekoeler die ik nu niet heb?
En is het zendertje bovenop het blok aan de schutbordzijde de watertemperatuurmeter die bij een benzine blok aan de voorzijde zit?
Als laatste hou ik de motoronderbrekerkabel over, maar dat klopt denk ik omdat ik nu een elektrische brandstrofpomp heb en deze vanzelf stopt.
Veel vragen in een keer, maar wie kan me helpen?
Groeten,
Peter
Na een tijdje stilstand heb ik de ombouw van mijn lightweight naar 2.5D weer opgepakt.
Inmiddels zit de motor er in, dankzij jullie heb ik inmiddels de goede koppelingsplaat en zit het brandstoffilter met zijn 5 aansluitingen ook gemonteerd.
Ik bouw de auto ook om van 24V naar 12V omdat de nieuwe motor 12V is. dat heb ik bij een benzineversie al eens gedaan dus mag het niet te veel problememn opleveren.
Maar nu kom ik wat afwijkingen tegen die ik niet kan verklaren, kunnen jullie me helpen?
Naar de oude dynamo (2.25D) liepen een tweetal dikke kabels, eentje vanaf de accu via de startmotor en eentje via een voor mijn onbegrijpleijk kastje. Er bleef een dun geel/bruin kabeltje over met een oogje dat met een moertje werd bevestigd (volgens mij van het controle lampje)
Bij mijn nieuwe dynamo (2.5D N/A) zit ook zo'n boutje voor het oogje maar naast de twee aansluitingen voor de dikke kables zit nog een kleiner pootje, wat moet hierop?
Ook bij de startmotor heb ik naast de massa kabels en de voedingkabel niet één, zoals bij de 2.25D maar twee pootjes over. Ik neem aan dat het laatste snoertje de stuurstroomkabel is vanaf het contactslot, maar op welk pootje moet deze en waarvoor is dat andere kleine pootje? (een van de pootjes is gemerkt met een G of een 6)
Dan zat er onderop het carter bij de 2.25 een zendertje wat nu ontbreekt, heeft dat iets te maken met de oliekoeler die ik nu niet heb?
En is het zendertje bovenop het blok aan de schutbordzijde de watertemperatuurmeter die bij een benzine blok aan de voorzijde zit?
Als laatste hou ik de motoronderbrekerkabel over, maar dat klopt denk ik omdat ik nu een elektrische brandstrofpomp heb en deze vanzelf stopt.
Veel vragen in een keer, maar wie kan me helpen?
Groeten,
Peter