Pagina 1 van 1

keerringen tussen-/versn.bak

Geplaatst: ma 02 jan 2006, 15:11
door Paul KampeerRover
Toen ik de 2.5 n/a blok in de wagen had, waren de keerringen tussen versnellings en tussenbak (lt77 en de 230) eens vervangen toen bleek dat de tussenbak veel olie had en de versnellingsbak een te laag nivo.
de 2 bakken waren behoorlijk afgekit zodat er geen sporen op de grond te vinden waren.
De 2e keer zijn deze vervangen toen ik er een 200 tdi in lepelde, ook niet lang daarna (binnen 5000 km) weer lekkage, ditmaal de 2 bakken niet aan elkaar gekit zodat lekkage sneller op te sporen was. 6 weken geleden een andere tussenbak eronder gehangen, gereviceerd en dus voorzien van nieuwe kerringen en na een rit van bijna 800 km (heen en weer naar Duitsland) wederom lekkage.
ik ben er zeker van dat de as zo glad als een spiegel is en dat ik met behulp van ervaringsdeskundigen en het werkplaatshandboek in de hand e.e.a. gemonteerd heb.
Bovendien heb ik de juiste keerringen besteld.

Zijn er truukjes die ik over het hoofd zie ?


Overigens; ik was met een (scouting- ) activiteit in de Nord Eifel en wij hebben zeer veel sneeuw gehad. Sensationeel om te rijden. Koude nachten.
Ik heb ondanks de gladheid en de steile hellingen ook met een volgeladen Sankey geen sneeuwkettingen hoeven gebruiken.

Groet, Paul

Re: keerringen tussen-/versn.bak

Geplaatst: ma 02 jan 2006, 15:37
door Getaway
Hoi Paul,

Ik heb het een keer verholpen door een rubbere ring om de Collar te doen (precies in het groefje)
De veren in de keering kun je ok korter maken door de veer in te draaien.

De laatste keer met een nieuwe LT77 was het niet nodig om een extra ringetje te monteren.

gr Eric

Re: keerringen tussen-/versn.bak

Geplaatst: ma 02 jan 2006, 23:17
door Serious IIa
Misschien is de onluchting verstopt dan blaast hij ook olie eruit langs de keerringen.....

<b>Cheers Bowy</b>

<A HREF="[www.seriousIIa.tk] src="[members.lycos.nl];
</A>