Ventilator en kortsluiting
Geplaatst: zo 01 jan 2006, 17:15
Voor ik de boel open maak wil ik weten of het volgende bekent voor komt en hoe aan te pakken.
Mijn kachel ventilator draait niet. Als ik de handel helemaal naar beneden beweeg vliegt er ook een zekering eruit. Ik heb een paar weken terug het zelfde gehad. nieuwe zekering erin en hij draaide weer. De auto heeft 2 weken stil gestaan en weer hetzelfde alleen deze keer blijven zekeringen eruit vliegen.
Bijkomend verschijnsel is dat als ik rem het mistlicht lampje in de dash gaat banden. Als ik links richting aangeef gaat het mistlicht lampje ook branden en knippert hij snel (knipperlichten ook). Als ik tijdens het links richting geef rem dan stopt ie met snel knipperen en licht het mistlicht lampje continu op.
Bij rechts af richting geven werkt alles.
Ik ben geneigd de storing te zoeken in de handel/schakelaar aan de dashboard.
Is die makkelijk uit te bouwen?
Kan het ook kortsluiting in de motor of motor weerstand zijn. Zover ik weet heeft de motor maar één snelheid gehad. Het handeltje moest helemaal naar beneden om de ventilator te laten draaien
Bij mij 90 had ik 2 standen dat de ventilator draaide.
Wat ik nog moet doen is de motor loskoppelen en kijken of de zekeringen er nog uit vliegen als ik de handel naar beneden beweeg.
Wie herkent dit probleem
Ian die iedereen een gelukkig en warm 2006 wenst
1986 110D N/A HCPU camper
Mijn kachel ventilator draait niet. Als ik de handel helemaal naar beneden beweeg vliegt er ook een zekering eruit. Ik heb een paar weken terug het zelfde gehad. nieuwe zekering erin en hij draaide weer. De auto heeft 2 weken stil gestaan en weer hetzelfde alleen deze keer blijven zekeringen eruit vliegen.
Bijkomend verschijnsel is dat als ik rem het mistlicht lampje in de dash gaat banden. Als ik links richting aangeef gaat het mistlicht lampje ook branden en knippert hij snel (knipperlichten ook). Als ik tijdens het links richting geef rem dan stopt ie met snel knipperen en licht het mistlicht lampje continu op.
Bij rechts af richting geven werkt alles.
Ik ben geneigd de storing te zoeken in de handel/schakelaar aan de dashboard.
Is die makkelijk uit te bouwen?
Kan het ook kortsluiting in de motor of motor weerstand zijn. Zover ik weet heeft de motor maar één snelheid gehad. Het handeltje moest helemaal naar beneden om de ventilator te laten draaien
Bij mij 90 had ik 2 standen dat de ventilator draaide.
Wat ik nog moet doen is de motor loskoppelen en kijken of de zekeringen er nog uit vliegen als ik de handel naar beneden beweeg.
Wie herkent dit probleem
Ian die iedereen een gelukkig en warm 2006 wenst
1986 110D N/A HCPU camper