wiellagers
Geplaatst: vr 23 dec 2005, 22:51
HH,
Na enige info te hebben uitgewisseld op het prikbord, heb ik de remschijven, blokken en afdichtingen van mijn td5 90 vernieuwd, je komt dan vanzelf je asstomp en lagers tegen.
Twee jaar terug zijn linksvoor de stomp en lagers vernieuwd(door garage), schade door kapot gelopen lager. Meteen ff gecheckt en zag er keurig uit. Rechtsvoor was er duidelijk aan de asstop te zien dat dit in het verleden(vorige eigenaar) ook al eens gebeurd was, waarschijnlijk in mindere mate. De asstomp is toen waarschijnlijk niet vernieuwd. Het vet was daarentegen bijna geheel veranderd in zwarte koek.
Nu de vraag is dit een bekend euvel bij de TD5 en wat is de interval om de hoeveelheid cq kwaliteit van het vet te controleren, zodat de lagers heel blijven.
CU Remco
Na enige info te hebben uitgewisseld op het prikbord, heb ik de remschijven, blokken en afdichtingen van mijn td5 90 vernieuwd, je komt dan vanzelf je asstomp en lagers tegen.
Twee jaar terug zijn linksvoor de stomp en lagers vernieuwd(door garage), schade door kapot gelopen lager. Meteen ff gecheckt en zag er keurig uit. Rechtsvoor was er duidelijk aan de asstop te zien dat dit in het verleden(vorige eigenaar) ook al eens gebeurd was, waarschijnlijk in mindere mate. De asstomp is toen waarschijnlijk niet vernieuwd. Het vet was daarentegen bijna geheel veranderd in zwarte koek.
Nu de vraag is dit een bekend euvel bij de TD5 en wat is de interval om de hoeveelheid cq kwaliteit van het vet te controleren, zodat de lagers heel blijven.
CU Remco