laswerk
Re: laswerk
Hoi Kees,
Gaat het om de voorste crossmember? om gaat het om langsliggende balken....
De voorste crossmemebr is eventueel nog wel te vervangen, maar de langliggers is tijd voor een nieuw chassis.
Laat het even weten dan kan ik je eventueel nog wat tips aan de hand doen.
Groet Bowy
Gaat het om de voorste crossmember? om gaat het om langsliggende balken....
De voorste crossmemebr is eventueel nog wel te vervangen, maar de langliggers is tijd voor een nieuw chassis.
Laat het even weten dan kan ik je eventueel nog wat tips aan de hand doen.
Groet Bowy
hoeft niet perse, de kopstukken zijn los te krijgen en ook het lassen is nog wel te doen. Als het ook rot is na de eerste crossmember kun je zelfs nog keizen voor en half chassis, zowel voorste als achterste gedeelte zijn los te krijgen... maar als je toch bezig bent ....
Inderdaad Johan, als je dan toch bezig bent... en geloof me ik heb daar helaas en beetje ervaring mee opgebouwd en ben van mening dat een chassis niet plaatselijk doorrot. Als hij aan de voorkant is doorgerot door 30 jaar gebruik dan is hij aan de achterkant misschien iets minder rot maar net zo oud, dus een kwestie van 1 of hooguit 3 jaar voordat die zijde ook de geeest geeft , en dan kun je dus volgen smij beter meteen even een compleet chassis vervangen maar iets meer werk dan een half chassis).
Maar laten we het niet erger maken dan het is, misschie is het "alleen"maar de voorste crossmemebr, deze is goed te vervangen , maar daar geldt natuurlijk wel een beetje hetzelfde voor....
Groet Bowy
Maar laten we het niet erger maken dan het is, misschie is het "alleen"maar de voorste crossmemebr, deze is goed te vervangen , maar daar geldt natuurlijk wel een beetje hetzelfde voor....
Groet Bowy
hihi, je bent niet de enige die het heeft meegemaakt hoor... ik heb zelf inmiddels ook een chassis swop achter de rug en ben nu nbezig met mijn derde motor wissel...
Aha ook voor jou wordt het routine werk.....
Ik ben nu versnellingsbakken aan het sparen, want deze willen nog wel eens slijten....
Groet Bowy
Ik ben nu versnellingsbakken aan het sparen, want deze willen nog wel eens slijten....
Groet Bowy
Je ziet vaak dat alleen de veerhandjes rotten, eventueel tot aan de voorste crossmember.
Heb nog wel zo'n inzetstuk liggen (veerhandjes+crossmember). Heb ik vorigjaar in mijn chassis gelast en ik ga nu het hele chassis wisselen. Is dus over (maar nog niet los)
Groet, Wilberth
Heb nog wel zo'n inzetstuk liggen (veerhandjes+crossmember). Heb ik vorigjaar in mijn chassis gelast en ik ga nu het hele chassis wisselen. Is dus over (maar nog niet los)
Groet, Wilberth
Hoi Kees,
Als je gaat kijken voor een ander chassis neem eens contact op met Ron Bolleboom, die heeft vast nog wel het een en het ander voor je.
Als je dan zo'n chassis hebt slijp hem hem hier en daar open zodat de binnen en buitenzijde gezandstraald kunnen worden, las dit daarna weer dicht en boor op de juiste plaatsen gaatjes, laat hem galvaniseren, daarna in de zwarte underbody meuk zetten en klaar is Kees, je chassis gaat ouder worden dan jij.
Groetjes Sjoerd.
Als je gaat kijken voor een ander chassis neem eens contact op met Ron Bolleboom, die heeft vast nog wel het een en het ander voor je.
Als je dan zo'n chassis hebt slijp hem hem hier en daar open zodat de binnen en buitenzijde gezandstraald kunnen worden, las dit daarna weer dicht en boor op de juiste plaatsen gaatjes, laat hem galvaniseren, daarna in de zwarte underbody meuk zetten en klaar is Kees, je chassis gaat ouder worden dan jij.
Groetjes Sjoerd.
Sjoerd,
Jij hebt dus ervaring met galvaniseren van bestaand chassis? Ik dacht altijd dat dit niet te doen was door de roestvorming aan de binnenkant. Als je het chassis gaat openslijpen, op welke plaatsen doe je dit dan, hoe groot moeten deze openingen zijn en kan de straler er dan van binnen goed bij? Wat bedoel de met gaajes boren op de juiste plaats en waar dienen deze dan voor? Weet je ook hoeveel dit gaat kosten, zowel het stralen als het galvaniseren?
Jij hebt dus ervaring met galvaniseren van bestaand chassis? Ik dacht altijd dat dit niet te doen was door de roestvorming aan de binnenkant. Als je het chassis gaat openslijpen, op welke plaatsen doe je dit dan, hoe groot moeten deze openingen zijn en kan de straler er dan van binnen goed bij? Wat bedoel de met gaajes boren op de juiste plaats en waar dienen deze dan voor? Weet je ook hoeveel dit gaat kosten, zowel het stralen als het galvaniseren?
Hoi Ad,
Ik heb hier ook naar geinformeerd, en volgens mij ben je ongeveer net zo duur uit als je een compleet nieuw chassis koopt in Engeland..... In ieder geval ben je minder tijd kwijt.....
even een rekensommetje:
2e hands chassis 88 = 300 euro
stralen = 200 euro
verzinken = 200 euro
losslijpen stukken en weer inlassen = 150 euro
totaal 850 euro
Je hebt er enorme veel werk van en vindt maar eens een mooi chassis... en natuurlijk realiseer ik me dat je ook bepaalde dingen zelf kunt doen maar, dan nog meer tijd.
Een nieuw chassis kost ca 1200 euro
Groet Bowy
ps die gaatjes dienen ervoor te zorgen dat het water/galvaniseersel wegkan uit het chassis.
ps als je natuurlijk veel tijd hebt en geen geld en je vindt dat soort dingen ook onderdeel van de hobby moet je het natuurlijk vooral niet laten....
Ik heb hier ook naar geinformeerd, en volgens mij ben je ongeveer net zo duur uit als je een compleet nieuw chassis koopt in Engeland..... In ieder geval ben je minder tijd kwijt.....
even een rekensommetje:
2e hands chassis 88 = 300 euro
stralen = 200 euro
verzinken = 200 euro
losslijpen stukken en weer inlassen = 150 euro
totaal 850 euro
Je hebt er enorme veel werk van en vindt maar eens een mooi chassis... en natuurlijk realiseer ik me dat je ook bepaalde dingen zelf kunt doen maar, dan nog meer tijd.
Een nieuw chassis kost ca 1200 euro
Groet Bowy
ps die gaatjes dienen ervoor te zorgen dat het water/galvaniseersel wegkan uit het chassis.
ps als je natuurlijk veel tijd hebt en geen geld en je vindt dat soort dingen ook onderdeel van de hobby moet je het natuurlijk vooral niet laten....
Je bedoelt zeker de achterste veerhandjes tot aan de voorste crossmenber......
He leuk al die termen crossmembers en veerhandjes maar nu weet ik nog niet veel.op hoogte van de veerstootrubbers naar voren is ie rot, dus op hoogte van de dwarsbalk is het wel verstandig om er een nieuwe poot aan te zetten.
ps thanks voor de tips tot nu toe, nu alleen nog de verlossende tip
groeten Kees
ps thanks voor de tips tot nu toe, nu alleen nog de verlossende tip
groeten Kees
Hoi Kees,
als ik het goed begrijp is hij rot vanaf je veerstoppen (bumpstops)? Als dat zo is, kun je eventueel wel een andere voorkant erop lassen, maar dit zoals eerder door mij geschreven meer een redmiddel (tijdelijk) dan permanent. aan jou de keuze. (Voor mij is het budget altijd erg belangrijk, en dan zou ik een andere voorzijde eraan lassen.
Even voor het gemak:
Die dwarsbalk daarvoor heet crossmember en de dingen waar je bladveren tussen vallen (helemaal aan de voorzijde met die bout erdoor) veerhandjes.
Groet Bowy
als ik het goed begrijp is hij rot vanaf je veerstoppen (bumpstops)? Als dat zo is, kun je eventueel wel een andere voorkant erop lassen, maar dit zoals eerder door mij geschreven meer een redmiddel (tijdelijk) dan permanent. aan jou de keuze. (Voor mij is het budget altijd erg belangrijk, en dan zou ik een andere voorzijde eraan lassen.
Even voor het gemak:
Die dwarsbalk daarvoor heet crossmember en de dingen waar je bladveren tussen vallen (helemaal aan de voorzijde met die bout erdoor) veerhandjes.
Groet Bowy
thanks voor de uitleg bowy, nu weet ik tenminste wat er bedoelt word.
groeten Kees
groeten Kees
Ik bedoel de voorste veerhandjes tot de eerte cross-member, dan komt een hard stukje dat goed in het (motor) vet zit. Gevolgd door wat roest tot net voorbij de achterste veerhandjes, vandaar de vervanging.
Groet, Wilberth
Groet, Wilberth