Pagina 1 van 1
speciaal gereedschap
Geplaatst: ma 19 dec 2005, 22:57
door Remco
HH,
Nog een aantal vraagjes voordat ik morgen aan de vernieuwing van de remschijven van mijn td5 90 ga beginnen. Heb je voor de moer van de asstop, waarmee je de moer op moment vastzet een speciale dop nodig qua diepte, mogelijk dat een gewone dop dit niet haalt? Wie weet als ik een speciale dop nodig heb waar die te verkrijgen is? wat is de benodigde maat? Als laatste wat is de maat van de bouten waarmee de schijf daadwerkelijk vastzit, ik wil hier namelijk op voorhand een dop en pneumatische slagmoersleutel voor huren, voorals ze te vast zitten.
Remco
Re: speciaal gereedschap
Geplaatst: ma 19 dec 2005, 23:20
door Serious IIa
Hoi Remco,
Dop 54 is degene voor lagers.
dop 13 in 12 kant is de maat voor je bouten van de schijf.
Re: speciaal gereedschap
Geplaatst: ma 19 dec 2005, 23:32
door Rangie (Ron)
Dit gaat ook prima met een grote pijpen tang, en hoeft niet op moment maar op goed gevoel
groeten Rangie
Re: speciaal gereedschap
Geplaatst: ma 19 dec 2005, 23:40
door Remco
HH,
Nu bedankt allemaal, morgen ga ik eraan beginnen, vol goede moet, ben er van overtuigd dat het moet gaan lukken. Het is alleen de eerste keer behalve olie en filters wisselen dat ik daadwerklijk aan het tdvijfje ga sleutelen.
Maar met raad kom je een flink eind opweg, dus nogmaals bedankt.
Remco
Re: speciaal gereedschap
Geplaatst: di 20 dec 2005, 00:03
door leo
Voor de naafmoer moet je echt een dop gebruiken..en zorg ook dat je nieuwe moeren hebt zodat je deze ook weer kunt borgen.De TD5 heeft maar een moer die de boel op z'n plaats houdt

.De oude is misschien nog wel te gebruiken maar ja..Zo duur zijn ze niet en een afgelopen wiel geeft veel meer schade...Hijmoet met 210 NM vastgezet worden.
Hier vind je wat info..helaas wel in het Duits:
www.xs4all.nl/~touwen/Landrover%20Bulletins/RadlagerEinstellung.pdf
De remklauwen en de remschijf zijn bevestigd met een bout waar enkel een 12 kant dop op past ...Ik meen dop 13...Wat wel nog lastig is ,is dat de remleidingsteun vast zit met de bouten van het bovenste swivel-lager.Haal je deze allebei tegelijk los dan loopt gelijk alle olie/vet uit de swivelbol.
Verder zou ik ook de keerring vervangen die achter de naaf zit....
Deze kost ook niet veel en als je de boel toch uitelkaar hebt...
Re: speciaal gereedschap
Geplaatst: di 20 dec 2005, 09:20
door Puffino
Voor de lagers, Bowy, begrijp ik het nu goed, dat jij daar een gewone DOP voor adviseert? En geen wiellagersleutel? Waar begrijp ik je nu niet, of snap ik Remco niet?
Ik weet niet beter dan dat je met een dop 54 niet tussen de boel inkomt, en je echt een wiellagersleutel nodig hebt. Hubnutspanner om in het engels te zeggen. Zou zonde zijn om een 54mm dop te regelen die je vervolgens niet kunt gebruiken.
Ik heb het gevoel ergens een gedachtenfout te maken, maar zeg het toch maar.
Sander Lelieveld
"Snorkel" - 110 ex-Mariniers 1989 2.5D n/a
<a href="[snorkel.runde.nl] src="[snorkel.runde.nl];
[snorkel.runde.nl]